سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اشاره به عملیات سپرِ فرات؛

اردوغان: در شمال سوریه آرامش برقرار شد/ عراق نیز باید از تروریست‌ها پاکسازی شود

رئیس جمهور ترکیه گفت عراق با خطراتی مشابه سوریه مواجه است و باید از تروریست‌ها پاکسازی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه استار،‌ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، هنگام بازگشت از هانگژو در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های ترکیه که وی را در سفر به چین همراهی کردند، با اشاره به عملیات نظامی این کشور گفت: در شمال سوریه آرامش برقرار شده است.

وی افزود: (گروه تروریستی) داعش پس از آنکه وادار به ترک جرابلس شد، به الباب عقب‌نشینی می کند. 

رئیس جمهور ترکیه گفت: رقه مهم ترین مرکز داعش است. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، مایل است ما به همراه هم در رقه اقداماتی انجام دهیم. ما نیز به وی گفتیم که ما مشکلی نداریم، هر اقدامی که لازم باشد، انجام می دهیم. 

اردوغان با تروریست خواندن نیروهای کُرد، تصریح کرد: «ما اکنون حضور خود را در منطقه نشان می‌دهیم. اگر گامی به عقب برداریم، «گروه‌های تروریستی» مانند  پ ک ک، پ ی د،‌ ی پ گ و داعش جای ما را می گیرند.»

وی در ادامه گفت: عراق نیز با خطراتی مشابه سوریه مواجه است. پ ک ک تلاش می‌کند جایی برای خود به دست بیاورد. عراق بايد از تروريست‌ها پاکسازی شود.


رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی مداخله‌جوبانه گفت: شهر تلعفر در شمال موصل شهر ترکمن‌نشین است. معلوم نیست فردا در آن منطقه چه اتفاقی روی خواهد داد. شاید برخی در پی از میان بردن ترکمن‌ها باشند. 

وی افزود: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، خواستار همبستگی با ما شد و به ما گفت، ما را تنها نگذارید. ما باید بخاطر تامین امنیت آنان درباره همه چیز بازنگری کنیم. 

رئیس جمهور ترکیه درباره حضور فتح الله گولن در آمریکا نیز گفت: به رئیس جمهور آمریکا گفتم، آنکارا و واشینگتن موافقتنامه‌ای درباره استرداد مجرمان امضا کرده اند، ‌یا براساس موافقتنامه، گولن را به ترکیه تحویل دهید و یا اینکه وی را بازداشت کنید.

اردوغان خاطر نشان کرد فتح‌الله گولن آزادانه به دیدارهای خود ادامه می دهد و با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.