سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشغالگری رژیم صهیونیستی مانع رشد اقتصادی فلسطین است

آژانس توسعه سازمان ملل اعلام کرد اشغالگری اسرائیل مانع رشد اقتصادی فلسطین شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژنو، بر اساس گزارش این آژانس سازمان ملل، در صورتی که رژیم صهیونیستی به اشغال فلسطین پایان دهد، بیکاری و فقر شدید در فلسطین کاهش پیدا خواهد کرد.

در گزارش جدید آژانس توسعه سازمان ملل همچنین به فهرستی طولانی از مواردی اشاره شده است که بر اساس آنها، اشغالگری رژیم صهیونیستی به محدود شدن شدید اقتصاد در کرانه باختری و نوار غزه انجامیده است. از جمله این موارد می توان به اشغال زمین های فلسطینی ها و در اختیار گرفتن منابع آب و منابع طبیعی آنها اشاره کرد.

این محدودیت‌های گسترده که علیه جابجایی مردم و کالاها ایجاد شده است، و همچنین تخریب منازل مسکونی، قطع درختان، از بین بردن سایر دارایی های مردم فلسطین و توسعه شهرک های صهیونیستی همگی باعث آسیب دیدن اقتصاد فلسطینی ها شده است.

بر اساس این گزارش، «در صورتی که اشغالگری رژیم صهیونیستی نبود، اقتصاد اراضی اشغالی فلسطینی می توانست دو برابر تولید ناخالص داخلی کنونی را ایجاد کند.»

اقتصاد  اراضی اشغالی فلسطینی، سال گذشته سه و نیم درصد رشد داشت. این در حالی است که این رقم در سال 2014 برابر با منفی دو دهم درصد بود. در آ‌ن سال، جنگ های ویرانگر در غزه میان رژیم صهیونیستی از یک سو و حماس و دیگر گروه های فلسطینی از سوی دیگر، به شدت به غزه آسیب رساند.

به علاوه در گزارش آژانس توسعه سازمان ملل متحد آمده است، درآمد سرانه فلسطینی‌ها همچنان پایین تر از رقم مربوط به پیش از سال 2014 است.

در جنگ غزه در سال 2014 بیش از دو هزار و 200 فلسطینی شهید و 73 صهیونیست به هلاکت رسیدند این جنگ همچنین خسارت های اقتصادی گسترده ای را به بار آورد که میزان آن حدود سه برابر رقم تولید ناخالص داخلی غزه برآورد می شود.

آژانس توسعه سازمان ملل در این باره اعلام کرد به تعویق افتادن بازسازی غزه در پی محاصره رژیم صهیونیستی و همچنین نبود کمک های کافی جامعه بین المللی باعث شده است 91 درصد منازل آسیب دیده در غزه همچنان ویران باقی بمانند و 75 هزار نفر نیز بی سرپناه باشند.

این آژانس همچنین به اثرات شدید ناشی از سلطه رژیم صهیونیستی بر منطقه موسوم به «منطقه سی» اشاره کرد که 61 درصد از کرانه باختری و 66 درصد از زمین های کشاورزی آن را در خود جای داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.