سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاست یک بام و دو هوای اتحادیه اروپا درقبال ترکیه

بلومبرگ نوشت اقدامات اخیر اتحادیه اروپا درقبال کودتای نافرجام ترکیه، این اتحادیه را زیر سوال برده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ کودتای 15 ژوئیه ترکیه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این کشور و روابط آن با اتحادیه اروپا محسوب می شود. پاسخ ضعیف بروکسل در خصوص یکی از جدی ترین حملات صورت گرفته علیه دموکراسی – که 241 بی گناه بر اثر آن کشته شدند – سوالات بسیاری را در خصوص قابل اطمینان بودن اتحادیه اروپا به عنوان یک شریک و تعهد آن به دموکراسی ایجاد کرده است.

در هفته های اخیر، مردم ترکیه حمایتی را که در نظر آن ها بوده از سوی اتحادیه اروپا دریافت نکرده اند. تمام محکومیت های کودتا از سوی کشورهای غربی با اما و اگرهای بسیاری همراه بوده است. این در حالیست که هر فرد بی طرفی به آسانی متوجه خواهد شد که طرف های مقصر در این کودتا، کودتاگران بوده اند.

نویسنده این مطلب در ادامه آورده است، متاسفانه این نخستین بار نیست که اتحادیه اروپا نتوانسته ریشه‌های اصلی اش را حفظ کند. در ادامه پس لرزه های کودتای 2013 مصر که دولت دموکراتیک این کشور سقوط کرد، مسئولان اتحادیه اروپا به سرعت به ملاقات با رهبر حزب کودتاگر پرداختند. نحوه پاسخ دهی آن ها درباره کودتای مصر نشانگر مشکلات اصلی اروپا - عوام‌گرایی، انزواگرایی و بیگانه ترسی - است که از اوایل دهه گذشته این قاره را تحت تاثیر قرار داده است. 

عوام گرایان اروپایی در حالی که با دشوارترین چالش ها در چندین سال گذشته مواجه شده اند، به جای مواجه با مشکل واقعی شهروندانشان به محکوم کردن ترکیه روی آورده اند.

نویسنده این مطلب نوشت، با این حال، ترکیه رفتار حرفه ای و سازنده خود را حفظ کرده و کوشیده تا با اروپا برای حل مشکلات بسیار پیش رو همکاری کند. هنگامی که هزاران مهاجر غیرقانونی از سوریه و سایر کشورها به سوی اروپا آمدند، مسئولان ترکیه ای با همتایان اروپایشان همکاری کرده تا نظام خاصی را برای پناهجویان ایجاد کنند. در طول چند هفته پس از اجرای این طرح، تعداد پناهجویان وارده به اروپا از چندین هزار نفر، به چند نفر در روز کاهش یافت. در همین حال ترکیه به مقابله با قاچاقچیان پناهجویان ادامه می دهد و به نیاز آن ها رسیدگی می کند. این در حالیست که اتحادیه اروپا هیچ یک از وعده هایش را، از جمله کمک مالی و روادید سفر آزاد برای شهروندان ترکیه ای، را برآورده نکرده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.