سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تعاونی ها نقطه ی عطف اقتصاد مقاومتی هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: نقش مردم به عنوان شاخص ترین ارکان کشور در بخش تعاونی بسیار پراهمیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمهدی مروج الشریعه در یازدهمین همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان در مشهد افزود: قانون اساسی و قوانین عادی پشتوانه تعاونی ها هستند ولی به منظور منحرف نشدن از مسیر اصلی، بخش تعاون نیازمند راهبرد منسجم برای نظارت است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: متاسفانه عدم نظارت عمیق در دولت قبلی باعث تشکیل خارج از ضابطه تعاونی ها شد.

حسین مقصودی افزود: همین امر فعالیت را در بخش تعاون برای دولت فعلی دشوار کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: دو تعاونی از این استان در زمره تعاونی های برتر ملی به مرحله نهایی رسیده اند.

محمود احمدی همچنین از حمایت استاندار خراسان رضوی از بخش تعاون تقدیر و بیان کرد: مشکلاتی در بحث اعطای تسهیلات وجود داشت که با رسیدگی استاندار برطرف شد و در این چارچوب تاکنون تعاونیها با میزان 310 میلیارد ریال با بانکها قرارداد بسته اند.

وی یک ششم اعتبارات جذب شده در خراسان رضوی را مربوط به تعاونی ها ذکر و بیان کرد: با ثبت 205 تعاونی طی پنج ماه نخست امسال خراسان رضوی در کشور جایگاه نخست را کسب کرد.

مدیرکل تعاون خراسان رضوی همچنین حجم صادارت پارسال تعاونی های این استان را 140 میلیون دلار اعلام کرد وگفت: این میزان طی پنج ماه گذشته امسال 34 میلیون دلار بوده است.

در این همایش مدیران تعاونی های برتر خراسان رضوی تقدیر شدند.

12هزار و 622 تعاونی در خراسان رضوی دارای مجوز هستند که 62 درصد آنها فعالند. بخش خدمات با سه هزار و 533 شرکت تعاونی، بخش صنعت با سه هزار و 50 مورد و بخش کشاورزی با دو هزار و 649 شرکت تعاونی رتبه های نخست تا سوم فعالیتهای تعاونی را در خراسان رضوی دارند.

همچنین 23 شرکت تعاونی مرزنشین در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند که در مجموع 493 هزار و 103 نفر عضو آنها هستند. 330 شرکت تعاونی نیز در این استان برای فعالیت در حوزه بهداشت و درمان مجوز دارند.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.