سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

حرم اهل بیت(ع) پناهگاهی امن برای جوانان

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به تلاش دشمن برای گمراه کردن جوانان گفت: حرم اهل بیت(ع) پناهگاهی امن برای جوانان شیعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در سلسله جلسات تبلیغی- مذهبی حرم مطهر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) که با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی آن حضرت در صحن جامع رضوی برگزار شد، به تبیین نقش ولایت در جهان هستی پرداخت.

وی در این خصوص گفت: همانطور که خداوند جهان هستی را با محوریت خورشید آفریده و همه اجرام و کرات آسمانی حول محور خورشید می‌چرخند در مسائل دینی نیز ولایت را به عنوان محور و مرکز قرار داده است.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: همه اعمال عبادی ما اعم از نماز، روزه، حج و ... مانند ستاره‌هایی هستند که حول محور ولایت اهل بیت(ع) می‌چرخند و بدون ولایت تاثیری در نجات انسان ندارند.

وی افزود: پیامبر بزرگ اسلام شریعت دین خدا و حدود الهی مانند واجبات و محرمات را برای ما مشخص کرده و جانشینان خود را به عنوان هادیان و راهنمایان پس از خود به ما معرفی کرده است. این راهنمایان مانند کشتی‌هایی هستند که سوار شدن بر آن ها و تبعیت از دستورات آن ها ما را به سرمنزل نجات می‌رساند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به وجود عقل به عنوان چراغ راهنما در وجود انسان اظهار کرد: همان گونه که عقل ما را از خطرات حفظ می‌کند اهل بیت پیامبر(ص) نیز ما را از ابتلا به خطرات حفظ می‌کنند و سرپیچی از دستورات آن ها موجب هلاکت و گمراهی ما می‌شود.

وی بیان کرد: همانگونه که امام معصوم در زمان حیات خود نقش روشنگری و هدایت انسان‌ها را بر عهده دارد پس از شهادت نیز عنایت ویژه‌ای به شیعیان و دوستان خود دارند و کسی که به زیات قبر آنها برود را مورد لطف و مرحمت خود قرار می‌دهند.

امام جمعه تهران با اشاره به وجود ابزارهای تبلیغاتی دشمن و تهاجم فرهنگی دشمن در جامعه تصریح کرد: محیط معنوی حرم و فرهنگ زیارت یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توان از آن برای مبارزه با این تهاجم فرهنگی و جنگ نرم جبهه دشمن استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن برای گمراه کردن جوانان باید به اهل بیت(ع) متوسل شویم و از آن ها بخواهیم که جوانان ما را از شر فتنه‌های دشمن در امان نگاه دارند.

وی یادآور شد: توسل به اهل بیت(ع) موجب توجه بیشتر جوانان به قدرت ولایت ائمه اطهار(ع) و در نتیجه تاثیر پذیری بیشتر آن ها از فرهنگ وسیره اهل بیت(ع) خواهد داشت.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.