سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طعم تلخ قانون سنوات برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی

دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نسبت به برخی قوانین دانشگاه خود معترض هستند و گلایه هایی را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح روز گذشته تعدادی از دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه تربیت مدرس نسبت به قانون سنوات تحصیلی (درحال اجرا) در محل ریاست دانشگاه معترض بودند.

طبق این قانون، دانشگاه تنها تا ترم چهارم کارشناسی ارشد و هشتم دکتری به دانشجویان سرویس می دهد و پس از اتمام این مدت تمام هزینه ها مانند خوابگاه ها و سلف سرویس دوبرابر می شود.


به همین منظوربا چند دانشجو درباره مشکلات این قانون دانشگاه گفتگو کردیم.

کاکاوند یکی از دانشجویان معترض در حاشیه این تجمع گفت: قانون سنوات از سوی صندوق رفاه دانشجویی وضع شده و طبق آن اگر دانشجو نتواند در مدت ذکر شده تحصیلات خود را به پایان برساند باید تمام هزینه ها را دو برابر پرداخت کند.

وی با بیان اینکه این قانون فشار زیادی به دانشجو می آورد، ادامه داد: وظیفه اصلی یک دانشجو تحصیل است ولی با اجرایی شدن قانون سنوات دانشجویان مجبور به کار می شوند که زمان تحصیل را از آنها می گیرد و نه تنها به دانشجو لطمه وارد می کند بلکه ترمزی بر پیشرفت علمی دانشگاه های کشور است.

وی درباره رشته هایی که این مشکل را دارند گفت: تمام رشته ها با قانون سنوات دچار مشکل شده اند و امیدواریم که این قانون هرچه زودتر برداشته شود.

مهدی بابادی که خود دانشجوی دکتری است در این خصوص بیان کرد: به طور خودکار در اکثر رشته ها تحصیل به ترم های بالاتر کشیده می شود چرا که به عنوان مثال با ارائه پروژه از سوی استاد که ۴ ماه طول می کشد نباید انتظار داشت که دانشجو بتواند در مدت تعیین شده درس خود را تمام کند .

این دانشجو در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه صبح تا شب در آزمایشگاه مشغول کار هستیم، دیگر فرصتی برای کار بیرون نداریم و حتی هزینه خوابگاه را از طریق وام دانشجویی پرداخت می کنیم و با این قانون نمیدانیم که باید چگونه هزینه دانشگاه را پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: این قانون در دانشگاه تهران و دانشگاه شریف اجرا نمی شود و دانشجویان مشکلی از بابت هزینه های جاری ندارند زیرا دانشگاه توانایی تقبل این هزینه ها را دارد.


گفتنی است طبق قانون سنوات دانشجویان به ازای هر روز تاخیر در ارائه پایان نامه ۳۰ هزار تومان جریمه می شوند.

با توجه به اتفاقات صورت گرفته خبرنگار باشگاه خبرنگاران پیگیر این موضوع بوده و اطلاعات تکمیلی خدمت مخاطبان قرار می گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.