سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

ازدواج امر مقدس الهی

جانشین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ازدواج امر مقدس الهی است که برای برقراری آن در دین اسلام تاکید فراوان شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولیزاده، در کلاس آموزش عقیدتی تفسیر کلام ا... مجید که این هفته با موضوع خانواده و مناسبتهای حاکم بر آن در ساختمان شماره یک سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد ، با تبریک حلول ماه ذیحجه و پیوند دو گوهر گرانبهای آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: ازدواج سفارش دین مقدس اسلام بوده و در اسلام هیچ بنایی محبوبتر از بنای ازدواج در پیشگاه خدا نیست.

ولیزاده با اشاره به برخی عوامل و تهدیدات حاکم بر خانواده ها تصریح کرد : عدم شناخت و آگاهی از اصول مشترک و سست شدن باورهای دینی و مذهبی، همچنین عدم توجه به نیاز های طرفین، دخالت اطرافیان، مسائل اقتصادی، سلطه گری هر یک از زوجین را از عوامل تهدید خانواده ها نام برد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان در بخش دیگری از سخنانش مدارا ، عفو و گذشت، وفاداری و مشارکت در زندگی را از ویژگیهای یک خانواده موفق عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ولیزاده در ادامه به تشریح شمه ای از وظایف و حقوق متقابل و مشترک بین زن و مرد پرداخت و گفت: بهترین مردان کسانی هستند که نسبت به زنان خود محبت کنندو حقوق آنان را محترم بشمارند و در مقابل همسرداری، تمکین، تربیت فرزندان و اطاعت از شوهر از ویژگیهای یک زن خوب است.

ولیزاده مهریه و نفقه را از حقوق شرعی و قانونی زن بر شمرد و لزوم توجه مردان به این موضوع را خاطر نشان، و خوش رفتاری و خوش خلقی را از عوامل برکت و ازدیاد روزی خانواده اعلام کرد.

جانشین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خاتمه با تاکید بر نقش اساسی و سازنده مبانی دینی در استحکام خانواده اضافه کرد: طلاق منفورترین حلال در اسلام بوده و امیدواریم که و آمار آن روز به روز به حداقل کاهش یابد و کانون گرم خانواده ها محکم تر باشد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.