سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه انگلیس از فروش تسلیحات نظامی به عربستان دفاع کرد

"بوریس جانسون"در بیانیه ای کتبی به پارلمان انگلیس از فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی به رغم متهم شدن ریاض به جنایت جنگی در یمن، دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، جانسون در این بیانیه گفته است که ادعای مطرح شده در خصوص نقض قانون بین الملل بشردوستانه در جریان حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش در یمن، تاکنون ثابت نشده است.

جانسون در این بیانیه گفته است: آزمون کلیدی برای ادامه صادرات سلاح به عربستان سعودی، قانون بین الملل بشردوستانه و نقض احتمالی این قانون در جریان استفاده از این تسلیحات است.

وی افزود: 'با توجه به جمیع اطلاعاتی که به دست آورده ایم، ارزیابی ما این است که این اتفاق تاکنون صورت نگرفته است.'

اظهارات جانسون در حالی صورت می گیرد که نمایندگان مجلس عوام این هفته قرار است در مورد ارائه درخواست ممنوعیت فروش سلاح به عربستان تصمیم بگیرند.

این روزنامه افزود: عربستان سعودی و متحدانش در جریان جنگ 18 ماهه علیه یمن، متهم به جنایات جنگی در این کشور شده اند.

به نوشته این روزنامه، این اتهام مبتنی بر یک رشته حملات هوایی صورت گرفته ائتلاف به رهبری عربستان علیه مراکز غیرنظامی ازجمله بیمارستان ها در یمن صورت می گیرد.

دفاع جانسون از فروش سلاح به ریاض، در حالی مطرح می شود که منابع انگلیسی روز دوشنبه گفتنده اند که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در جریان دیدار با هیئت عربستان سعودی در حاشیه نشست گروه 20 در هوانگجوی چین، نگرانی اش را درخصوص بحران انسانی در یمن بیان داشته است .

ایندیپندنت در این مورد نوشته بود: ابراز نگرانی 'ترزا می' در حالی صورت می گیرد که عربستان در جریان حمله به یمن با استفاده از تسلیحات و تجهیزات انگلیسی مدارس و بیمارستان ها را هدف قرار می دهد.

این نشریه افزود: شواهد حاکی از آن است که دولت انگلیس به رغم درخواست های صورت گرفته تمایلی به متوقف کردن فروش سلاح به عربستان ندارد.

این نشریه خبری نوشت: کمیته توسعه بین الملل پارلمان انگلیس و مقامات پارلمان اروپا خواستار توقف فروش اسلحه به عربستان شده اند. با این حال دولت انگلیس می گوید شواهدی که نشان دهد در جریان جنگ یمن جنایت های جنگی صورت گرفته، ندیده است.



انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.