سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

فرماندار گتوند خواستار ایمن سازی معابر شهری و روستایی

فرماندار گتوند در آستانه آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس ایمن سازی خیابان ها و معابر شهری و روستایی از سوی دستگاه های مختلف مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمجید صالحی بر لزوم آمادگی دستگاه های شهرستان برای بازگشایی مدارس تاکید کرد و افزود: لازم است با برنامه ریزی، پیش بینی و آمادگی کامل دستگاه های شهرستان به ویژه دستگاه های مرتبط به استقبال ماه مهر برویم تا دانش آموزان، والدین و معلمان با آرامش کامل وارد ماه درس و تحصیل شوند.

وی با بیان ضرورت تکمیل زیرساخت های بخش حمل و نقل بیان کرد: وجود برخی سرعت کاه های غیرمجاز و نبود علائم هشداردهنده در برخی معابر موجب خسارت به خودروها شده و حوادث رانندگی را به دنبال داشته است لذا باید نسبت به ایمن سازی و استاندارد سازی سرعت کاه ها و علائم هشدار دهنده اقدام شود.

فرماندار گتوند در ادامه با بیان اینکه بعضی از مدارس شهرستان درحاشیه جاده ها قرار دارد بر نصب علائم رانندگی وهشدار دهنده عابر پیاده به منظور جلوگیری ازحوادث برای دانش آموزان تاکید کرد.

صالحی با اشاره به اینکه با بازگشایی مدارس بیش از 13 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در گتوند به مدرسه خواهند رفت، بر لزوم سرویس دهی مطلوب ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان همزمان با شروع سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت: لازم است با برنامه ریزی دقیق و مؤثر خدمات مطلوب به این افراد ارائه شود.

وی در ادامهبا بیان اینکه پارک خودروهای سنگین در کوچه و خیابانهای شهر گتوند موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است ،دلیل به تاخیر افتادن پارکینگ ماشین آلات سنگین دراین شهرستان را روند اداری اخذ مجوز و استعلام بخش خصوصی عنوان کرد واز راه اندازی پارکینگ خودروهای سنگین در گتوند در سال جاری خبر داد.

فرماندار گتوند اضافه کرد: بعد از راه اندازی این پارکینگ ماشین آلات سنگین از سطح شهر به این مکان انتقال می یابند و در نتیجه معضل توقف و عبور ماشین آلات سنگین محدوده شهر نیز رفع می شود.

بخشدار مرکزی گتوند نیز با بیان اینکه سه مدرسه در روستاهای کوشکک، چغامله و شهرک پنجم در مسیر عبور خودروها قرار دارند، بر آمادگی دهیاران و شوراهای این روستاها با دستگاههای اجرایی راه و شهرسازی و پلیس راهور جهت ایمن سازی این نقاط خبر داد.

جهانگیر حیدری پور همچنین به پیچ روستای کوشکک یکی از نقاط خطرساز درمسیر گتوند به شوشتر اشاره کرد و بر ایجاد سرعتکاه، نصب علائم رانندگی و همچنین نصب برج نوری از سوی اداره برق و اداره راه و شهرسازی با همکاری بخشداری مرکزی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان گتوند نیز گفت: تامین امنیت تردد دانش آموزان، جلوگیری از مزاحمت ها و روان سازی ترافیک در صدر برنامه های نیروی انتظامی در آستانه بازگشایی مدارس است.

سرگرد عارف یوسفی با بیان اینکه هرساله اقدامات خوبی درخصوص فرهنگ سازی دانش آموزان با ترافیک با همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در این شهرستان انجام می شود از آمادگی نیروی انتظامی برای اجرا و نهادینه کردن این طرح خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گتوند نیز با تاکید بر لزوم سرویس دهی مطلوب ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان در شهرستان گتوند همز مان با شروع سال تحصیلی جدید تصریح کرد: بر این اساس طرح ساماندهی سرویس های مدارس در این شهرستان اجرایی می شود.

یوسف علیدادی همچنین با اشاره به تخلیه نخاله ساختمان در ورودی مدرسه ملاصدرا در روستای پشت درب وسطی در بخش عقیلی این شهرستان خواستار جمع آوری این زباله تا قبل از شروع مدارس شد.

خط کشی خیابانها و معابر شهری ، هرس درختان، نصب چراغ ها و علائم هشداردهنده از مصوبات این نشست بود.

شهرستان گتوند با 74هزار نفر جمعیت درشمال استان خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.