سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

کاهش مرگ ناگهانی در کودکان با شیرمادر

شیرمادر مرگ ناگهانی در کودکان را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عطاالله شیرالی  رئیس مرکز بهداشت رامهرمز گفت: مرگ ناگهانی در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند کمتر است.

شیرالی  در همایش تغذیه با شیر مادر که از سوی کمیته امور بانوان فرمانداری و مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد افزود: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های مهم یونیسف که منجر به انقلابی در زمینهٔ تأمین سلامت کودکان شده است تغذیه با شیر مادر است.

وی گفت: تغذیه با شیر مادر از 3 جنبه از نظر اسلام دارای اهمیت است که شامل سلامت مادر، سلامت کودک و روابط عاطفی بین مادر و فرزند می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز افزود: نطفه بیماری قلبی و عروقی در دوران کودکی بسته می‌شود و مرگ ناگهانی در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند کمتر است.

شیرالی گفت: ترکیب شیر مادر مطابق با سن شیرخوار تغییر می‌کند و این تغییرات از شروع تا پایان هر وعده تغذیه با شیر مادر مابین دفعات مختلف شیردهی تغییر می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز افزود: مادران باید توجه داشته باشند که هیچ‌وقت کودک را از شیر خود محروم نکنند و به شیر خشک عادت ندهند زیراکه شیر خشک خواص شیر مادر را هیچ‌گاه نخواهد داشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.