سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

کشف 126 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان

فرمانده انتظامی استان از کشف 126 میلیارد ریال کالای قاچاق در پنج ماهه نخست سال 95 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ فرمانده انتظامی استان از کشف 126 میلیارد ریال کالای قاچاق در پنج ماهه نخست سال 95 خبر داد و گفت: ارزش ریالی محموله های قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل 117 درصد رشد داشته است.

سردار منوچهر امان اللهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز سهم عظیمی را در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به خود اختصاص داده است و نیروی انتظامی به مبارزه جدی با این پدیده شوم اقتصادی ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه به واسطه 330 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از مبادی مهم ورود کالای قاچاق به کشور است، افزود: در شرایطی که بسیاری از جوانان استان کرمانشاه با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند، ورود بی رویه کالای قاچاق آسیب های جبران ناپذیری به اقتصاد استان وارد کرده است.
مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متاسفانه آمار بالای بیکاری و ریسک پایین انجام معاملات کالای قاچاق موجب شده است بخشی از جوانان جویای کار استان کرمانشاه به این سمت کشیده شوند و عواقب این عمل مجرمانه را بپذیرند.
سردار امان اللهی عنوان کرد: تلفن همراه، لوازم خانگی، البسه، اقلام خوراکی و لوازم آرایشی بیشترین سهم کالای قاچاق ورودی به استان کرمانشاه را تشکیل می دهند که تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و محیط زیست است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در پنج ماهه ابتدایی سال 94، 58 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمانشاه کشف شد، افزود: در پنج ماهه نخست سال95، کشفیات کالای قاچاق به 126 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 117 درصد رشد داشته است.
فرمانده انتظامی استان گفت: در مردادماه سال گذشته نیز ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه 12 میلیارد ریال بود که در مردادماه امسال با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی و نیز همکاری خوب مردم به 46 میلیارد ریال رسید و شاهد رشد 246 درصدی در این مدت زمان بودیم.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.