سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری

نخستین سمپوزیوم در حوزه گیاهان بومی به میزبانی رامسر

نخستین سمپوزیوم در حوزه گیاهان بومی به میزبانی رامسر۱۰تا ۱۴اردیبهشت 96 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،پژمان آزادی رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور درحاشیه جلسه ستاد برگزاری نخستین سمپوزیوم گل و گیاهان زینتی کشور گفت: مازندران رتبه نخست درتو لید گل و گیاهان زینتی کشور دارد.

پژمان آزادی افزود: نخستین سمپوزیوم در حوزه گیاهان بومی به میزبانی رامسر۱۰تا ۱۴اردیبهشت سال آینده با شرکت ۱۵۰مهمان که۵۰تن از مهمانان خارجی اعم از دانشمندان و اساتید گل و گیاهان است برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت گل و گیاهان زینتی 5 هزارهکتار است ، گفت: این گیاهان و گیاهان زینتی نقش مهمی در اشتغا لزایی و ارزآوری کشور دارد.

وی افزود: طبق بررسی این انجمن و دفترها و گیاهان زینتی در شرایط فعلی ۴۰۰میلیون دلارصادرات باشد و تا چند سال آینده این میزان به بیش ازیک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

حسین سروری ،فرماندار رامسر نیز غرب مازندران بویژه رامسر را قطب تولید گل وگیاه درشمال کشور دانست و گفت: رامسر با این همه پتانسیل ها باید به شهر گل وگیاه تبدیل و روستاهای آن مهدگیاهان دارویی است.

وی خواستار تبدیل باغ معروف مقابل هتل های قدیم و جدید به باغ گل و ایجاد نمایشگاه دائمی گل و گیاه با مشارکت بخش خصوصی و تولیدکنندگان شد.

وی افزود: مازندران رتبه اول تولید فضای باز در کشور و رتبه چهارم تولیدات گلخانه ای در کشور را دارد و با استفاده از پتانسیل های داخل منطقه و مطالعات در حوزه صادرات جایگاه اصلی تولید و صادرات گل و گیاه باید شکل بگیرد و تا زمانی که راهی برای صادرات باز نشود از پتانسیل های داخلی نمی توان استفاده کرد .

مازندران رتبه چهارم در حوزه گیاهان گلخانه ای کشور دارد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.