سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

سلامتی چشم و قلب هدیه آلوهای گلستان

اگر از شرق به گلستان آمدید از اولین شهرستان این استان آلو قطره طلا به سوغات ببرید چرا که سلامتی چشم و قلب را به شما هدیه می کند.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ؛ صحبت از باغ های گالیکش است ، این شهرستان 150 هکتار باغ در روستاهای کرنگ کفتر، آق قمیش، صادق‌آباد و قلی تپه دارد و محصولات این باغات به سایر شهرستان‌های استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و تهران صادر می شود.


آلو از نظر دارویی و ترکیبات شیمیایی دارای انواع مواد معدنی بسیاری است از جمله ؛ آهن ، کلسیم ، فسفر، منیزیم ، منگنز، فلور، گوگرد، پتاسیم و قند و همچنین دارای ویتامین هایA ،B ، ۲B ،C ،PP   است. مصرف آلو در جلوگیری از افزایش فشارخون، پیش ‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی ـ عروقی، سرطان و کاهش چربی نقش بسزایی دارد.

این میوه تابستانی علاوه بر آب فراوانی که دارد از پتاسیم زیادی نیز تشکیل شده و سرشار از آنتی اکسیدان است . آنتی‌اکسیدان‌ها محافظان خوبی برای چشم و قلب نیز هستند و از ابتلای بدن به انواع سرطان‌ها پیشگیری کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن هم می‌شوند. آلو به دلیل داشتن فیبر غذایی ، برای کنترل قند خون ، جلوگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است ، سوربیتول موجود در آلو ، خاصیت ملین دارد .

افرادی که کارهای فکری میکنند و بیشتر ازدیگران در معرض نورشدید آفتاب قرار دارند حتما از این میوه استفاده کنند،مواد معدنی فراوان موجود در آلو تعادل یونی خون را از بین برده و مواد غذایی لازم را در اختیار سلول‌های بدن به ویژه سلول‌های عصبی قرار می‌دهد و عامل مهمی در کاهش بیماری های اعصاب است.



آلو ، اکثراً به صورت تازه مصرف می‌شود ، اما می‌توان آن را به صورت خشک و یا بصورت کمپوت و مربا مصرف  و یا به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه کرد.



انتهای پیام//
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.