سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

راه‌اندازی سامانه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس

سامانه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان در سومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای گمرک دیجیتالی در گمرکات استان گفت: گمرک دیجیتالی از قاچاق کالا در گمرکات پیشگیری خواهد کرد.

رضا مسعودی‌فر افزود: با ادامه ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند جدید و یا فعال‌سازی و اجرای سامانه‌ها می‌توان از قاچاق کالا پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه ریشه تمام مفاسد در عدم شفافیت است گفت: با معیار قرار دادن شفاف‌سازی توسط دستگاه‌های اجرایی، از بسیاری جرایم و مفاسد پیشگیری خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد نحوه تعامل و تبادل اطلاعات بین اداره کل گمرکات استان، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و پلیس آگاهی استان ظرف 10 روز معین و عملیاتی شود.

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برای تکمیل سامانه کالای همراه مسافری حداکثر ظرف یک ماه اقدام کند.

کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان آذربایجان‌شرقی منطقه آزاد ارس را موظف کرد تا یک ماه آینده سامانه کالای همراه مسافر را تکمیل و در 10 روز تعامل و تبادلات اطلاعات خود را با گمرکات و پلیس عملیاتی کند.

پیگیری مصوبات قبلی، ارائه گزارش توسط گمرک و دانشگاه علوم پزشکی در مورد تدابیر و اقدامات پیشگیرانه قاچاق کالا، گزارش اداره کل اطلاعات استان در مورد قاچاق سازمان یافته در استان و طرح گزارش بازدید از منطقه آزاد ارس، از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بود.

الزام دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به پاسخگویی به استعلامات در مدت زمان قانونی و  استمرار و تقویت اقدامات مناسب سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و گمرک جلفا و رفع نواقص موجود برای پیشگیری از قاچاق کالا از دیگر مصوبات سومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری آذربایجان‌شرقی بود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.