سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بهره برداري از تصفيه خانه پساب سبا و بازيافت 8/1 ميليون متر مکعبي آب

مجتمع فولاد سبا، امسال با بازيابي روزانه 5000 متر مکعب آب از هدر رفت پساب هاي صنعتي اين مجتمع و انتقال آن به شبکه فاضلاب جلوگيري کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کارشناس تعمیرات برق ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته گفت: مجتمع فولاد سبا ، امسال با بازيابي روزانه 5000 متر مکعب آب در واحد سيالات مجتمع فولاد سبا و بارفع پانچ هاي عملياتي و تست گرم و راه اندازي سيکل تصفيه پساب سبا ، از هدر رفت پساب هاي صنعتي اين مجتمع و انتقال آن به شبکه فاضلاب پیشگیری کردند.

داريوش دريابار افزود: تصفيهخانه پساب صنعتي فولاد سبا با ظرفيت 750 مترمکعب برساعت از خردادماه وارد مدار بهره برداري گرديد که با توجه به حجم پسابهاي صنعتي فولاد سبا، اين پسابها به کانال ورودي تصفيه خانه هدايت و پس از تصفيه فيزيکي و شيميايي آماده پمپاژ و ارسال به تصفيه خانه آب شد.

وي افزود: با توجه به عمليات تصفيه انجام گرفته بر روي اين ميزان پساب ، به طور متوسط روزانه 5 هزار مترمکعب آب با کيفيت مطلوب به دوره گردشي آب هاي صنعتي برگردانده مي شود که اين ميزان بازيافت آب در تصفيه خانه پساب، برداشت آب از شبکه آب خام ورودي به سبا را حدود 35 درصد کاهش مي دهد.

دریابار خاطر نشان کرد: اين ميزان ساليانه بالغ بر8/1ميليون مترمکعب خواهد بود و با توجه به قيمت تمام شده آب صنعتي و هزينه دفع پساب صنعتي کاهش هزينه ايي قابل توجه را از محل راه اندازي تصفيه خانه پساب براي اين مجتمع در پي خواهد داشت و با اين اقدام گام موثري در تحقق اهداف شرکت برداشته خواهد شد.

وي در ادامه به ديگر مزاياي اجراي اين طرح اشاره نمود و گفت: علاوه بر موارد فوق، اين موضوع به عنوان يک طرح زيست محيطي دارای اهميت است چراکه با کمبود منابع آب و اقليم خشک منطقه، نه تنها از هدر رفت ساليانه 8/1 ميليون مترمکعب آب جلوگيري مي نمايد، بلکه با توجه به کيفيت آب توليدي ، تأثير مستقيمي روي ميزان کلي مصرف دارد و در مواقع سيل يا کم آبي که برخي از پارامترهاي فيزيکي آب خام ورودي به سايت افزايش مييابد، به عنوان يک تعديلکننده مناسب ميتواند شرايط را براي بهره برداري آسان سازد.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.