سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنوز میزان خسارت ناشی از سیلاب در اسنان‌های شمالی مشخص نیست

معاون پیشگیری و پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هنوز میزان خسارت ناشی از سیلاب در اسنان‌های شمالی مشخص نیست.

بهنام سعیدی معاون پیشگیری و پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این سازمان آمادگی لازم برای وقوع سیلاب در استان‌های شمالی کشور را داشت اظهار کرد: اطلاعیه‌هایی که سازمان هواشناسی اعلام می‌کند، از طریق صدا و سیما منتشر و به سازمان مدیریت بحران هم ابلاغ می‌شود که بلافاصله مطالب این اطلاعیه به دستگاه‌های ذیربط در استان‌هایی که احتمالا درگیر آن رخداد طبیعی هستند، اعلام می‌شود.

وی افزود: هم استانداران و هم فرمانداران و مدیران کل مدیریت بحران و دستگاه‌های ذیربط در این سازمان، از اینکه قرار است یک رخداد طبیعی اتفاق بیفتد، بر اساس اطلاعیه هواشناسی، مطلع می‌شوند.

سعیدی ادامه داد: اما وقتی داستان اندکی حساس‌تر شود، سازمان هواشناسی اخطاریه صادر می‌کند. در این صورت حساسیت کار بالاتر می‌رود و لذا میزان تاکید بالاتر می‌رود. در دوره‌های آموزشی که برای فرمانداران سراسر کشور گذاشته شده، بلافاصله آن ها(فرمانداران) اقدام به تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران در آن استان می کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور همچنین درباره جبران خسارات ناشی از این سیلاب گفت: در حال حاضر میزان خسارت مشخص نیست. ابتدا باید یک برآورد اولیه انجام شود و سپس کارشناسانی که در حوزه های مختلف تخصص دارند به منطقه اعزام شوند یا اینکه این افراد، در منطقه حضور دارند و هر کدام برآورد خسارات خود را خواهند داشت و سپس بنیاد مسکن، سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های متولی، وارد موضوع خواهند شد.  

انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.