سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد افتتاح شد

در مراسمی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در کرمانشاه راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری استان کرمانشاه: همزمان با حضور رئیس مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری ،طی مراسمی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد با شرکت پیشکسوتان و علاقمندان به هنر نمایش در کرمانشاه راه اندازی شد.
در ابتدای این مراسم رئیس حوزه هنری کرمانشاه تشکیل این دفتر را نقطه ی عطفی در جهت مردمی کردن هنر نمایش عنوان کرد و گفت: مسجد از دیرباز محل تبادل فرهنگ در عرصه های مختلف بوده ،آغاز حرکت های انقلاب اسلامی از مسجد شکل گرفته، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از اعزام به جبهه های جنگ تا جمع آوری کمک های مردمی، مراسم ازدواج و پیگیری امورات نیازمندان از جمله توزیع ارزاق عمومی و سایر مباحث فرهنگی از این مکان مقدس صورت می پذیرفت، این پایگاه ارزشمند معنوی و مردمی باید حفظ و تقویت شود و گزینه تئاتر مردمی بچه های مسجد می تواند در ارتقاء فرهنگ، هنر اثربخش و سازنده جلوه کند.
وی خاطر نشان ساخت حوزه هنری کرمانشاه آمادگی کامل خود را در این راه بسیار فاخر اعلام داشته و تعامل خوب هنرمندان تئاتر استان به ویژه جوانان را برای رسیدن به این راه روشن امیدبخش دانست.
سروری گفت: هنرهای نمایشی مانند تعزیه، نقالی و پرده خوانی  در این دیار از دیرباز مورد توجه بوده و مردم کرمانشاه از مخاطبان اصلی این حرکت های فرهنگی بوده اند.
وی خاطر نشان کرد: ارتباط زنده هنرمندان تئاتر با مخاطبان بر روی صحنه ظرفیت امکان انتقال مفاهیم ارزشی را افزایش می دهد.
در ادامه ی این جلسه که با حضور هنرمندان نمایشی استان برگزار شد. کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هدف از تشکیل و راه اندازی این دفتر را معرفی هنر ارزشی تئاتر به مردم و آشتی مجدد مخاطبان عام با این هنر اعلام کرد.

انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، مسجد ، افتتاح ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.