سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 15 درصدی تعرفه داروخانه‌ها در دستور کار شورای عالی بیمه

مدیر کل اداره امور داروخانه‌ها و توزیع سازمان غذا و دارو گفت: افزایش 15 درصدی تعرفه داروخانه‌ها در انتظار تصمیم‌گیری شورای عالی بیمه است.

سعدالله پرویزی مدیر کل اداره امور داروخانه‌ها و توزیع سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعرفه داروخانه‌ها طبق تعریف کتاب‌ ارزش‌های نسبی 5 درصد افزایش داشته است از همین رو با توجه به تورم، افزایش 5 درصدی مورد تأیید داروخانه‌ها نیست.

پرویزی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته از سوی سازمان غذا و دارو مبنی بر افزایش این رقم افزود: طبق رایزنی‌های صورت گرفته افزایش حداقل 15 درصدی تعرفه داروخانه‌ها در دستور شورای عالی بیمه قرار دارد و سازمان غذا و دارو منتظر تصمیم‌گیری این شورا است البته پیشنهاد‌ها افزایش بالاتری را نشان می‌دادند اما برای یکسان‌سازی، همان 15 درصد را مطرح کردیم.

مدیر کل اداره امور داروخانه‌ها و توزیع سازمان غذا و دارو عنوان کرد: داروخانه‌ها پیشانی نظام دارویی کشور هستند و اگر حمایت نشوند احتمال تخلف در تعرفه‌گذاری وجود دارد.

وی با بیان قانونی بودن عرضه مکمل‌های غذایی و لوازم آرایشی در داروخانه‌ها یادآور شد: به استناد ماده 1 آیین‌نامه ابلاغی داروخانه‌ها مؤسسات پزشکی هستند که با مجوز کمیسیون قانونی تأسیس شده و مسئول فنی واجد شرایط به ارائه خدمات دارویی و عرضه کالاهای سلامت محور از جمله شیر خشک، دارو، مکمل‌های غذایی، ملزومات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی می‌پردازد.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.