سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیری در همایش «تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید»/1

باید حس دولت‌مداری در میان مردم تقویت شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: تقویت دولتمداری در همه بخش ها به نفع همه مردم خواهد بود.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش «تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید» عصر امروز شنبه 13 شهریور ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین این وزراتخانه در کتابخانه ملی برگزار شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: تقویت دولت‌مداری در همه بخش ها به نفع همه خواهد بود. هم اکنون حس دولت‌مداری در مردم تضعیف شده و ما به صورت جدی معتقدیم، این حس باید تقویت شود؛ زیرا اگر چنین اتفاقی بیفتد همه سود خواهند برد.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: قطعا کار بسیار مهم و ضروری است که بخش فرهنگی دولت بتواند مرتب برای بررسی مسائل پیشرو عمل بکند. امروز خوشبختانه در چارچوب بزرگداشت هفته دولت، دوستان ما به این مهم اهتمام ورزیدند و جا دارد که به جایگاه فرهنگ در جمهوری اسلامی و دولت و مسئولیت مشترکی که همه ما در قبال آن داریم، بپردازیم.

جهانگیری تصریح کرد: اهمیت فرهنگ در جامعه ما به الزامات و ضرورت‌های همه جانبه توسعه کشور، تاکیدات مقام معظم رهبری، آرمانها و ارزشهای امام و انقلاب اسلامی بر‌می‌گردد.

وی افزود: انقلاب ما پیش از هر چیز انقلاب در فرهنگ بود و در میان مولفه‌های مختلفی که در توسعه همه جانبه کشور نقش پیدا می‌کنند، نقش سرمایه فرهنگی برجسته و ممتازتر است.

جهانگیری گفت: اگر در ارزیابی به موفقیت و عدم موفقیت‌های بخش فرهنگی دولت توجه کنیم، می‌توانیم به نقش تعیین کننده فرهنگ در سایر بخش‌ها پی ببریم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: شرط توسعه اقتصادی توجه به نیروی انسانی است و مناسب بودن وضع فرهنگی کشور به استفاده مناسب از قدرت فرهنگی، رویکرد مناسب و همکاری نهادهای مرتبط نیازمند است.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: این درست است که خروج از حلقه تهدیدات بین المللی و تحریم ها سایه پررنگی بر دیگر مسائل انداخته بود، اما مسائل آموزشی، علم و هنر، گردشگری، ورزش و جوانان همواره از ضرورت‌های دولت بوده و هست.

وی افزود: باید بر سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و انسانی افزوده شود و به بخش‌های مولد فرهنگی کشور توجه ویژه‌ای کنیم. توجه کنیم که مسجد، مدرسه و سایر اماکن فرهنگی کشور کانون امید باشند؛ زیرا کشور به این امر نیاز دارد.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: خروج موفقیت آمیز ما از شوک نفتی مرهون اعتماد مردم به مسئولان است. دولت باید این اعتماد را تقویت کند. 

جهانگیری در پایان سخنانش گفت: درخواست من از نهادهای فرهنگی کشور این است که به گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی توجه کنند.


انتهای پیام/







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.