سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

90هزار کلاس درس در کشور نیازمند بازسازی

90 هزار کلاس درس در کشور نیاز به بازسازی دارد


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون توسعه مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان این مطلب گفت: برای ایمن‌سازی این کلاس‌ها نیازمند به استمرار طرح تخریب و بازسازی هستیم.

داوود نعیمی درخصوص نقش سازمان نوسازی مدارس کشور اذعان کرد: سازمان نوسازی‌مدارس به عنوان یک دستگاه ملی تسهیل‌کننده امور برای استان‌ها می‌باشد که در اینباره بخش اعظمی از ظرفیت‌های قانونی برای روان‌شدن اقدامات نوسازی مدارس در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده‌است.

نعیمی ادامه‌داد: برای حل مشکلات موجود در سطح مدارس، باید علاوه بر استمرار طرح تخریب و بازسازی مدارس در برنامه ششم توسعه اقداماتی مشابه این طرح انجام شود تا با منابع مطمئن مشکلات کنونی را برطرف کرد.

او ساخت و تجهیز مدارس را امری ضروری برای نسل آینده کشور دانست و تصریح کرد: حضور خیرین باید به صورت مستمر در ساخت و تجهیز مدارس در کنار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داشته باشد.

نعیمی افزود: نیازهای جدید در حوزه کلاس درس براساس اعتبارات دولتی و خیرین به دلیل رشد جمعیتی مناسب تامین می‌شود ، اما استاندارد سازی کلاس‌های درسی بویژه هنرستان‌ها و تجهیز آن‌ها و فضاهای ورزشی نیمه‌تمام نیازمند مساعدت جدی خیّرین می‌باشد.

او درخصوص کلاس‌های جدید ایجاد شده در چند سال اخیر کشور گفت: در طول چند سال اخیر ۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان از منابع دولت برای ساخت و تجهیز مدارس کشور اختصاص پیدا کرده و حاصل آن ۴۹۰۰ پروژه در سطح کشور با ایجاد ۲۸ هزار کلاس درس و زیربنای ۴ میلیون مترمربع بوده است.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه ۱۰ درصد کل کلاسهای ساخته شده در خراسان رضوی بوده است، خاطر نشان کرد : ۴۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان در سطح خراسان رضوی ایجاد شده و زمینه ایجاد ۲۸ هزار کلاس درس در این استان فراهم است.

انتهای پیام// ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.