سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

غیر فعال شدن۲۳۰ تعاونی در گناباد

۲۳۰ تعاونی در گناباد غیرفعال است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد با بیان این مطلب گفت: برخی از تعاونی‌ها برای موضوع خاصی تشکیل و وقتی فعالیتشان به پایان می‌رسد، غیرفعال می‌شوند و این یکی از مشکلات موجود در حوزه تعاونی‌ها است.

شریفی افزود: با توجه به اینکه تعاونی یک شخصیت حقوقی است و برای انحلال آن باید مجمع تشکیل شود اما وقتی تعاونی ها کار اعضا را انجام می‌دهند، مشارکت اعضا کمتر میشود و وضعیت تعاونیها بلاتکلیف باقی میماند.

او به راه اندازی نمایندگی اتاق تعاون در گناباد اشاره و تصریح کرد: نمایندگی اتاق تعاون تمامی امورات غیرحاکمیتی تعاونیها را از جمله تشکیل، آموزش و مجمع‌های عمومی تعاونی را برعهده دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد فرهنگ‌سازی در حوزه تعاون را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار کرد : برای ترویج فرهنگ تعاون تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های مختلف با ادارات و نهادهای گناباد منعقد شده‌است تا با بخشی از فعالیت‌های این شهرستان با تشکیل تعاونی‌ها انجام شود.

او با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش بسزایی در کاهش دخالت دلالان در حوزه‌های مختلف دارند، افزود: در حوزه محصولات کشاورزی که دلالان نقش بسیار زیادی دارند با تشکیل تعاونی‌ها این دخالت‌ها به حداقل ممکن رسیده است لذا در گناباد نیز می‌توان با تشکیل تعاونی‌ها دخالت دلالان در حوزه فروش محصولات کشاورزی را به حداقل ممکن رساند.

انتهای پیام //ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.