سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

هشدار رئیس کل دادگستری گلستان درباره پیش فروش عادی مسکن

رئیس کل دادگستری استان گلستان درباره پیش فروش عادی مسکن به مردم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ هادی هاشمیان گفت: بر اساس این قانون باید پیش خرید و پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و با وجود گذشت چند سال از تصویب و ابلاغ قانون پیش فروش ساختمان ، متاسفانه هنوز هم مردم افراد بدون رعایت مفاد این قانون، به صورت غیر رسمی و در قالب قولنامه های عادی، اقدام به پیش خرید و پیش فروش مسکن می کنند.

وی افزود: پیش فروش عادی مسکن بدون رعایت مفاد قانونی و ثبت در دفاتر اسناد رسمی، امکان سوء استفاده و فروش همزمان یک واحد به چند نفر و ضرر و زیان مردم را فراهم می کند.

هاشمیان اضافه کرد: بخش مهمی از پرونده های گره خورده ی موجود در محاکم که با گذشت سال ها هنوز منجر به رای نشده ناشی از رعایت نکردن قانون پیش خرید و پیش فروش مسکن است.

وی گفت: کارگروهی برای اجرایی کردن این قانون تشکیل شده و اعضای این کارگروه زیرساخت های اجرایی شدن این قانون را بررسی و دستگاه های اجرایی را ملزم به فراهم کردن این زیرساخت ها می کنند.

هاشمیان افزود : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادگستری مرکز استان ، راه و شهرسازی ، شهرداری ،سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتحادیه مشاوران املاک ،اعضای این کارگروه هستند.

وی بیان داشت: این کارگروه در گام نخست ، تهیه شناسنامه ی فنی به عنوان لازمه ی اجرایی شدن این قانون را در دستور خود کار دارد.

هاشمیان گفت : اجرایی شدن این قانون علاوه بر حفظ حقوق مردم، از ورود پرونده‌های جدید به دستگاه قضایی نیز جلوگیری می‌کند.




انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.