سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

تاکید بر ایجاد امنیت در جاده ابریشم

مشاور مقام معظم رهبری بر تامین امنیت جاده ابریشم برای سرمایه گذاری های کلان تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ ولایتی در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم گفت : در تامین این امنیت ایران تقش ویژه ای دارد .


وی با اشاره به احیای جاده ابریشم گفت : با دوستان چینی در این زمینه مذاکراتی انجام شده است و حتی در سفر رئیس جمهور چین به ایران به تجدید این جاده ابرشیم تاکید شد و ایران هم استقبال کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : با احیای جاده ابریشم ، کشور چین به قدرت اول اقتصادی تبدیل می شود  و ایران موافق آن است .

 ولایتی اضافه کرد : تنها کشوری که هیچ مشکلی با تجدید جاده ابریشم  ندارد ایران است و برخی مناطق مانند غربی ها  موافق احیا جاده ابریشم نیستند .

وی از کشور چین به عنوان  اولین شریک تجاری ایران در زمان تحریم یاد کرد و گفت : حجم مبادلات ایران با این کشور در سال گذشته 50 میلیارد دلار بوده است .

ولایتی ادامه داد : جاده ابریشم یک جاده جامع است اگر قرار است چین رشد کند باید امنیت انرژی داشته باشد  و انرژی چین با امنیت کامل از ایران و آسیای مرکزی می گذرد .

مشاور مقام معظم  رهبری افزود : تجارت بین ایران و چین از سوی ایرانی ها پرچمداری می شود و سابقه  رابطه فرهنگی ، تجاری و دینی ایران و چین  بیش از سایر کشورها است و تا به امروز ادامه دارد .

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  اضافه کرد : بدون تردید چینی ها هر نوع مطالعه ای که داشته باشند ، ایران یکی از شاه راهها خواهد بود و چابهار چهاراهی برای اتصال راه دریایی و خشکی جاده ابریشم خواهد بود .

 مشاور مقام معظم  رهبری گفت : سفیر چین به دنبال روابط استراتژیک است و ایران هم همین نظر را دارد ، پس باید به موارد آن پایبند باشیم .

وی افزود  : باید از این اجلاس تا اجلاس بعدی قدم های مثبتی برداشته شود و لازم است  سفیر چین در این فاصله در پیشرفت کارها کمک کند.

ولایتی همچنین با اشاره به قرار داد سه جانبه ایران ، هند و افغانستان گفت : به هندی ها توصیه کردیم که به چابهار سفر کنند .

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.