سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ردپایی از موجودات فضایی یا سیگنال های اشتباه دیگر

موجودات فضایی همواره موضوعی هیجان انگیز برای بشر بوده اند و از این رو، محققان و دانشمندان فضایی همواره به دنبال کشف حیات و موجودات فضایی در سیارات دیگر هستند.


به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسانه ها و شبکه های اجتماعی طی چند روز گذشته، خبری در خصوص دریافت سیگنالهای قوی از یک ستاره ای با نام HD 164595 منتشر کردند. فاصله این ستاره با زمین 94 سال نوری است. بنا به این گزارش، یک رادیو تلسکوپ روسی که در زمینه کشف موجودات فضایی در آسمان فعالیت دارد، اعلام کرد که این سیگنال های قوی را دریافت کرده است. اگر چه این خبر طی چند روز گذشته در رسانه های خبری منتشر شده است اما این رویداد مربوط به ماه May 2015 است.


اینکه این خبر درست باشد یا مانند دفعات پیش، تنها سیگنال های اشتباهی باشد، با این حال بشر همواره به دنبال پاسخ به این سوال بوده است که آیا تنها موجود زنده هوشمند در کائنات است، یا خیر؟ در قرن های آینده بشراین توانایی را خواهد داشت که برای برقراری ارتباط با موجودات فضایی، سیگنال های با سرعت نور به فضا ارسال کند و شاید بشر برای پاسخ دقیق به این سوال باید دو قرن دیگر منتظر بماند.

منبع: The Huffington Post



انتهای خبر/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.