سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

بالا رفتن سن ازدواج، نشاط اجتماعی را کاهش می دهد

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان هـمدان گفت: بالا رفتن سن ازدواج موجب کاهش نشاط اجتماعی در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسداله ربانی مهر با اشاره به اینکه این موضوع موجب می شود که فرزند آوری در جامعه کاهش پیدا کند، اظهار داشت: امروز میانگین فرزند آوری زنان ایرانی کمتر از 2 فرزند است در حالی که در سال 57 این میزان به حدود 6 فرزند می رسید .

وی گفت: ازدواج آسان و پایدار تنها زمانی امکان پذیر است که معیارهای اسلامی ایرانی رعایت شود و زوجین نگاهشان به همدیگر تفاهمی و بر اساس اصول و اعتقادات اسلامی باشد و اگر نگاهها تنها جنبه مادی داشته باشد نمی تواند موفق باشد .

ربانی مهر گفت : امروز مشکل اصلی در جامعه بالا رفتن آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج است و نباید اجازه داد بیش از این شاهد افزایش آمار طلاق باشیم و وقوع چهار هزار طلاق در استانی فرهنگی و تاریخی با این سابقه مذهبی چون همدان چندان شایسته نیست .

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت : فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و حرکت به سمت مدرینه و دنیای مدرن باعث شده که سنتهای خوب گذشته کمرنگ شود و نقش مهم خانواده در جامعه کمتر مورد توجه قرار گیرد در حالی که اساس و بنیان جامعه خانواده است .

ربانی مهر گفت : خانواده ، دستگاههای فرهنگی ، رسانه ها ، روحانیون و صاحبان قلم و تریبون باید سعی کنند در زمینه ازدواج آسان و پایدار فرهنگ سازی کنند .

وی گفت : طلاق در جامعه آمار روانی زیادی دارد که شاید مهمترین آن افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه است و اگر طلاق در جامعه افزایش پیدا کند آسیب های اجتماعی نیز زیادتر می شود .

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت : همه بانکهای استان موظف هستند بر اساس بخشنامه جدید به هر زوج ده میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت کنند و وام سه میلیونی دیگر وجود ندارد و همه بانکهای استان باید در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل کنند .

ربانی مهر در پایان گفت : 12 میلیون جوان مجرد در کشور هستند که 60 درصد آن دختران هستند و همه ما وظیفه داریم در جهت تشویق جوانان به امر مقدس ازدواج که سنت حسنه پیامبر اکرم (ص) است اقدام کنیم .

انتهای پیام/ ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.