سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

پیش دبستانی و زندگی اجتماعی

گذراندن دوره پیش‌دبستانی کودکان را یک قدم به زندگی اجتماعی نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ یک کارشناس علوم تربیتی معتقد است، گذراندن دوره پیش‌دبستانی کودکان را یک قدم به زندگی اجتماعی نزدیک‌تر می‌کند.

جهانگیر مرادی با ابراز نگرانی از اینکه برخی از خانواده‌ها از فرستادن فرزندان خود به مراکز پیش‌دبستانی صرف‌نظر می‌کنند، این اقدام را از نظر روانشناسی تصمیمی نادرست عنوان کرد.

مرادی از دوره پیش‌دبستانی به عنوان یک پایه تحصیلی غیر رسمی یاد کرد که اجباری نیست و افزود: از نظر روانشناسی این دروه باید اجباری باشد.

این کارشناس ارشد علوم تربیتی با بیان اینکه پیش‌دبستانی رفتن نوآموزان یک سال قبل از ورود به مدرسه می‌تواند نقش مهمی در یادگیری قوانین و مقررات مدرسه بهآنها داشته باشد، گفت: کلاس‌اولی‌هایی که دوره پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند آشنایی بیشتری با کلاس درس و چارچوب‌های آن کسب کرده و تابع قوانین بودن را می آموزند وهنگام ورود به مدرسه راحت‌تر با شرایط آن کنار می‌آیند.

مرادی گذراندن دوره پیش‌دبستانی را در بالا بردن سازگاری نوآموزان در سالهای بعد و در دوره آموزش‌های رسمی اثرگذار دانست و افزود: در مقایسه گروهی از کلاس‌اولی‌هایی که دوره پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند با گروهی که این دوره را نگذرانده‌اند، این نتیجه حاصل شده که آنهایی که این دوره را گذرانده‌اند پیشرفت بیشتر و سازگاری بالاتری را داشته‌اند.

این کارشناس ارشد علوم تربیتی افزود: از نظر علمی کلاس‌اولی‌هایی که در سال قبل از ورود به مدرسه دوره پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند فرآیند یادگیری را زودتر آغاز خواهند کرد.

مرادی افزود: گذراندن دوره پیش‌دبستانی در باز شدن فضای ذهنی نوآموزان و افزایش قدرت خلاقیت آنها در مراحل بعدی زندگی و تحصیل رسمی در مدرسه اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به مطرح نبودن نمره درسی در دوره پیش‌دبستانی، این دوره را در علاقمند کردن و ایجاد انگیزه کافی برای تحصیل در کلاس ‌اولی‌ها موثر دانست.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.