سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوستن چین به توافق آب و هوایی پاریس

بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه ای در جهان، توافق آب و هوایی پاریس را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، بر اساس گزارش رسانه های دولتی چین، مجلس قانون گذاری این کشور توافق آب و هوایی پاریس را به تصویب رساند. چین بزرگترین کشور تولیدکننده گازهای گلخانه ای در جهان است. این گازها باعث تغییر شرایط آب و هوایی و گرم تر شدن کره زمین می شوند.

قرار است چین و آمریکا، به ترتیب اولین و دومین تولیدکننده بزرگ گازهای گلخانه ای در جهان، به طور مشترک در نشستی دو جانبه در روز شنبه، تصویب این توافق را اعلام کنند. پیش از این نیز در ماه دسامبر (31 روز منتهی به 11 دی 94)، این دو کشور توافق کردند انتشار گازهای گلخانه ای را به اندازه ای کاهش دهند که میانگین بالا رفتن دما در جهان از دو درجه سانتی گراد بیشتر نشود.

توافق پاریس اولین توافق آب و هوایی جامع در جهان است. این توافق زمانی به طور قانونی به اجرا در خواهد آمد که دست کم 55 کشور، که انتشاردهنده 55 درصد کل گازهای گلخانه ای در جهان هستند، آن را به تصویب برسانند.

هواشناسان در سال 2016 میلادی، گرم ترین ماه را در تاریخ جهان ثبت کردند. کارشناسان پیش بینی می کنند روند افزایش دمای هوا در سال های آینده در سراسر جهان سرعت خواهد گرفت. علت این افزایش دما، انتشار گازهای گلخانه ای در سال های قبل است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.