سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسردگی فصلی و روش های درمان آن را بشناسیم

حساس کسالت، بی هدفی، ناامیدی و بی حوصلگی از علایم افسردگی فصلی هستند که معمولا در اوایل فصول سال روی می دهد.

مهدی امامی روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افسردگی فصلی گفت: افسردگی فصلی نوعی اختلال عاطفی است که معمولا در زمان مشخصی از سال روی می دهد. ابتلا به این سندروم در اوایل فصول اتفاق می افتد و در پاییز و زمستان شایع تر است.

وی افزود: طی این فرایند با تغییر فصل، فرد شاهد تغییراتی در خلق و خو و روحیات خود می شود. بی حوصلگی، کسالت، احساس خواب آلودگی و درماندگی از علایم شایع افسردگی فصلی است. در این مدت افراد نسبت به انجام فعالیت های روزانه بی رغبت شده و از احساس پوچی رنج می برند.

این کارشناس با بیان اینکه تا به حال دلیل مشخصی برای این اختلال ارائه نشده است، اظهار داشت: علت این اختلال در پاییز و زمستان می تواند  تغییر در زاویه تابش خورشید و کوتاه شدن روزها باشد. در ابتدای فصول سرد به علت تغییرات جوی و کاهش نورگیری در کارکرد هورمون های بدن اختلالاتی ایجاد شده و ساعت بیولوژیک بدن دستخوش تغییراتی می شود.

امامی در پایان گفت: برای کاهش تبعات این سندروم باید در فصول سرد سال، افراد مبتلا، فعالیت های روزانه خود را افزایش دهند و بیشتر در معرض هوای آزاد و نور خورشید قرار بگیرند. سحرخیزی، ورزش، تغذیه مناسب و شرکت در فعالیت های گروهی می تواند به بهبود حالات روحی این افراد کمک کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.