سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لذت بردن از کتاب را هدف اول قرار دهیم

اگر از کتاب خواندن لذت ببریم، نا خودآگاه یادگیری هم پیش می‌آید.

جعفر ابراهیمی شاعر و نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تاثیر و نقش کتاب بر روح و ذهن مردم گفت: «انیس کنج تنهایی کتاب است» مصرع شعری است که به یاد ما می‌آورد، کتاب در تنهایی که انسان ممکن است اوقات فراغت را پوچ و بیهوده بگذراند، یاری رسان و دوست آدمی است و جلوی اندیشه‌های مخرب را می‌گیرد و مخاطب را سرگرم می‌کند. 

وی افزود: متاسفانه عادت غلطی که خانواده و آموزش و پرورش در سوق دادن کودکان به خواندن کتاب دارند این است که کتاب را بخوان تا یاد بگیری و بر اطلاعاتت اضافه شود. در حالی که به نظر من کتاب را در درجه اول برای لذت بردن باید خواند.

این نویسنده تصریح کرد: اگر از خواندن کتاب لذت ببریم ناخواسته از آن خواهیم آموخت و چون اجباری در خواندن نداریم پس علاقه به وجود می‌آید. مطالعه، تنهایی انسان را پر می‌کند و باعث سلامت روان و رشد طبیعی انسان می‌شود. هر کتابی را با لذت بخوانیم باعث ایجاد علاقه می‌شود و کم کم سطح مطالعه افراد را بالا می‌برد. 

ابراهیمی خاطر نشان کرد: هدف کتاب این نیست که آدم‌ها را بسازد و دنیا را عوض کند، بلکه از طریق کتاب، انسان می‌تواند به رستگاری برسد. در کتاب قدرت اندیشه و تعقل دست خودمان است. اگر مطلبی مورد پسندمان نبود یا مغایر با ارزش هایمان بود، می‌توانیم آن را قبول نکنیم؛ کتاب می‌تواند در شخصیت سازی ما موثر باشد و تغییر دنیا در دل کتاب خوانی نهفته است. اگر جامعه کتاب خوان باشد اندیشه‌ها بارور سلیقه‌ها و نگاه به زندگی عوض می‌شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.