سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تمدن جیرفت نام کرمان راجهانی می کند

استاندار کرمان گفت: باتوافق انجام شده به زودی تمدن بزرگ کنارصندل حیرفت احیا می شود

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ؛ علیرضا رزم حسینی در نشست اقتصاد مقاومتی منطقه دو کرمان که ویژه شهرستان های جیرفت وعنبرآباد بود گفت:با توافق انجام شده بین مرکز اسناد وکتابخانه ملی کشور، میراث فرهنگی ، ارشاد واستانداری کرمان انجام شده است با احیا تمدن کنارصندل جیرفت کتب تاریخ جهان را متحول خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس های ملی در این زمینه درآینده نزدیک اظهار کرد: موضوع ناراحت کننده این است که تمدن به این بزرگی در استان خودمان نیز ناشناخته است.
رزم حسینی تصریح کرد: تاریخ کرمان را تمدن کنار صندل تغییر میدهد.

استاندار کرمان با اشاره به ایجاد خانه های بوم گردی در جنوب کرمان گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور به جنوب کرمان موضوع ریل گذاری در جنوب،گازرسانی به جیرفت وتوسعه فرودگاه را دنبال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: منطقه اقتصادی ویژه جازموریان را به هر شرکتی توانمندی که خواهان کار دراین منطقه باشد واگذار می کنیم.

وی با بیان اینکه هر گونه غفلت در حوزه اقتصاد مقاومتی غیرقابل بخشش است گفت: با این حرکت های جهادی دنبال ارائه سبک جدید مدیریتی در ایران هستیم و روشی ومنشی که پیاده خواهیم کرد هیچ استانی نتوانسته پیاده کند.

رزم حسینی افزود: اتاق بازرگانی کرمان به عنوان شرکت فعال در جنوب کرمان باید فکری برای تولیدات ووضعیت موجودمنطقه بکند به ویژه موضوع محصولات کشاورزی که باید فکری برای صادرات آن کرد.

رزم حسینی تاکید کرد: باید صادرکنندگان بومی منطقه را سامان دهی کرد ویا صادرکنندگان جدید را برای روانه کردن به منطقه شناسایی کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه کار در منطقه جیرفت وعنبرآباد ابتدا نیاز به مدیریت یکپارچه دارد و در مراحل بعدی باید فکری برای آموزش و توانمندی مردم کرد.

وی با اشاره به اینکه تفکری که برای کار در مناطق جغرافیایی داریم مبتنی بردانایی است اظهار کرد: از جلسات بعدی کار در مناطق به شکل عملیاتی آغاز و دیگر جلسه ای در مرکز استان برای مناطق نخواهیم داشت.

رزم حسینی با تاکید برآغاز به کار شرکت بزرگ فولادی میدکو در زرندوکوهبنان گفت: زمان ایده پردازی و مدل سازی نیست بلکه باید در اجرا کار را در سامان بخشیدن به وضعت فعلی دنبال کرد.

نماینده عالی دولت در کرمان همچنین تاکید کرد: درشهداد کاری که در حال انجام است به زودی فرهنگ کشاورزی در منطقه را تغییر داده ودر گلباف نیز صادرات ترخون زمینه را برای کار مردم ایجاد کرده است.

رزم حسینی اظهار کرد: در منطقه شهربابک 5پروژه بزرگ آغاز شده که از جمله آنها تجمیع دامداری ها وایجاد بازار آب است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای فروش و صادرات محصولات کشاورزی در آستانه عید از امروز برنامه ریزی کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشگاه آزاد کرمان نیز به زودی به حوزه توسعه وارد می شود افزود: به زودی یکی از مناطق استان به دانشگاه آزاد واگذار می شود تا کار جدی اقتصادی در آن را آغاز کند.

وی با انتقاد از وضعیت کار شرکت کشت وصنعت جیرفت گفت: ما منتظر نمی مانیم که مدیران این شرکت با تسهیلاتی که گرفته اند مانند گذشته از چاههای آب برداشت کنند اما قدمی به سمت علمی شدن کاربرندارند.

رزم حسینی از کسب رتبه برتر کرمان درکاهش آسیب های اجتماعی خبرداد وافزود: اتاق بازرگانی باید در منطقه جیرفت وعنبرآباد وقت بگذارد و به ویژه به جوانان کار آفرینی بیاموزند.

وی یکی از زمینه های کار بزرگ درجنوب را تولید چیپس سالم در قابل کارخانه بزرگ دانست وگفت: ماده اولیه این کارخانه سیب زمینی است که در سطح وسیع در جنوب وجود داشته وبعضا از بین می رود .

انتهای پیام/ح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.