سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

مدیریت و الگوی اسلامی فلسفه‌ بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران گفت : فلسفه‌ مجامع بسیج همان سبک مدیریت اسلامی و الگوی اسلامی پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار محمدرضا نقدی امروز در مجمع عالی بسیج شهرستانی ناحیه حضرت رسول (ص) سپاه شهرستان کرمان از تدوین چشم‌انداز برای پایگاه‌های مقاومت خبر داد و افزود : برای پایگاه‌های مقاومت بسیج چشم‌ اندازی نوشته شده تا براساس آن جلو بروند.

وی خاطر نشان کرد : فلسفه‌ مجامع بسیج همان سبک مدیریت اسلامی و الگوی اسلامی پیشرفت است .

وی تصریح کرد : یکی از ارکان مهم حضورگسترده و فعال مردم در همه شئون و صحنه های نظام اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه گفت : با این کار بهره‌وری جامعه بالا می‌رود، مجامع محلی اطلاع کامل از فرصت‌ها دارند و از آنها می‌توان استفاده کرد .

سردارنقدی افزود : اگر تصمیمات محلی شود، بهره‌وری بالا می‌رود، فلسفه‌ مجامع این است که بسیجیان دور هم جمع شده و محله را اداره کنند، صاحب‌نظران محله به میدان بیایند تا برای جمعیت ده‌ها میلیونی برنامه‌ریزی شود و در نتیجه تاثیرگذاری آنها بهتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علمی کردن اقدامات در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی که یکی از راهبردهای بسیج بوده است خاطر نشان کرد : دانش، نیاز اساسی برای رسیدن به تولید مطلوب در حوزه کشاورزی است و در این راستا اقداماتی را آغاز کرده ایم.
وی تصریح کرد : با تدوین کتاب کشاورزی متناسب با اقیلم ایران تلاش می کنیم در حوزه علمی کردن کشاورزی گام های بلندی برداشته شود.

سردار نقدی در ادامه گفت : بسیج با ورود به 12 مورد اقتصادی، نزدیک به 230 هزار شغل را در کشور ایجاد کرده و در این مسیر هیچ تحمیل بودجه ای برای دولت نداشته است.

در این مراسم رئیس مجمع عالی بسیج ناحیه حضرت رسول(ص) سپاه شهرستان کرمان هم گفت: اقدامات و فعالیت‌های بسیج باید منجر به ارتقای کارآمدی نظام شود.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: نگاه ما در فعالیت‌ها ی برنامه‌های کارگروه‌های مجمع با رویکرد اقتصاد مقاومتی است تا موضوعات متعدد را در این حوزه با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌هایی وجود دارد، عملیاتی کنیم.

وی خاطر نشان کرد : سیاست‌های 24 ماده‌ای اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر انقلاب مبنای عمل ما در اقتصاد کشور است و تسری آن را در مناطق مختلف و حتی روستاها داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : وفاق جامعه در زمینه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.

پورابراهیمی گفت: تحقق بسیج ده‌ها میلیون نفری موضوع دیگر ما است و در این زمینهاز تمام ظرفیت‌ها برای حضور افرادی که می‌خواهند با رویکرد بسیحی کار کنند، استفاده کنیم.

وی افزود : مقابله با تهدیدات دشمن با توجه به اینکه اقدامات خصمانه آنها همچنان ادامه دارد را دنبال می‌کنیم وتا زمانی ما مسیر تفکرات و اندیشه‌های امام راحل و رهبری را دنبال کنیم، دشمن از خصومت دست بر نمی‌دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : به همت نیروهای پایگاه مقاومت ثارالله شهر کرمان، مجموعه‌های اقتصادی در حاشیه شهر کرمان ایجاد شده که شامل 17 کارگاه تولیدی فعال است و 80 نفر به صورت مستقیم مشغول کار شدند.

پورابراهیمی گفت : این کارگاه‌ها با نگاه تخصصی،علمی وبا حضور جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که با جمع‌آوری سرمایه‌های اندک ایجاد شده‌اند.

وی افزود : برای 220 واحد تولیدی دیگر نیز در حاشیه شهر کرمان برنامه‌ریزی شده که بیش از یک هزار نفر را مشغول کار می‌کند، ضمن اینکه از درآمدهای حاصله برای پایگاه‌های مقاومت کمک می‌شود.

همچنین در این مراسم نایب رئیس مجمع عالی بسیج شهرستانی ناحیه حضرت رسول(ص) سپاه شهرستان کرمان گفت: ازسال93 تاکنون از هزارهکتار اراضی دولتی و کشاورزی کرمان خلع ید شدو به حالت اولیه برگشت داده شده است.

محمدعلی توحیدی افزود : شهرستان کرمان با 45 هزار کیلومتر مربع و یک میلیون نفر جمعیت از ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری، صنعتی و کشاورزی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد : جمعیت هدف قشر بسیج کارمندی در شهرستان کرمان 4 هزار و 150 نفر است که بیش از 68 درصد از خواهران و برادران کارمند را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد : حوزه ادارات شهرستان کرمان به دو حوزه ارتقا یافته و مجموع پایگاه‌های بسیج ما به 21 مورد رسیده است.

فرماندار کرمان گفت : حوزه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به دو موضوع حمایت از تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف توجه ویژه شده است.

توحیدی نایب رئیس مجمع عالی بسیج شهرستانی ناحیه حضرت رسول(ص) سپاه شهرستان کرمان افزود :افزایش راندمان تولید را نیز در دستور کار جدی قرار داده‌ایم.

در پایان این مراسم از خانواده شهید بادپا تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.