سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

8 دی؛ کنگره ملی «روانشناسی خانواده در بستر ارزش‌های دینی و فرهنگی» در اهواز

دومین کنگره ملی انجمن علمی روان شناسی خانواده ایران و اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دومین کنگره ملی انجمن علمی روان شناسی خانواده ایران و اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع «خانواده در بستر ارزش‌های دینی و فرهنگی» ۸ و ۹ دی‌ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

مطابق فراخوان منتشر شده این گنگره ملی، تغییر الگوهای ازدواج، تغییر در سنت‌های مربوط به روابط خانوادگی، بالارفتن سن ازدواج، نرخ روزافزون طلاق، ضعف نظام آموزشی کشور در پرورش مهارت های زندگی و قابلیت‌های همسرگزینی، خلأ ناشی از تبیین الگوهای ازدواج، تن دادن به ازدواج های هیجانی، غیراخلاقی، تحمیلی و ناخواسته، فقدان برنامه آموزشی مناسب قبل از ازدواج، ضعف قوانین مربوط به ازدواج و خانواده، عدم توجه کافی بعضی از والدین به اندیشه فرزندآوری و اثرات تکنولوژی بر نظام خانواده از جمله چالش هایی هستند که متخصصین روانشناسی خانواده با آن ها روبرو هستند.

انجمن علمی روانشناسی خانواده ایران واندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با هدف تبیین الگوی مطلوب خانواده در بستر ارزش‌های دینی و فرهنگی و نیز با هدف معرفی فعالیت­های پژوهشی در این زمینه و در راستای ارج نهادن به تلاش محققین این حوزه، اقدام به برگزاری دومین کنگره ملی «روانشناسی خانواده در بستر ارزش‌های دینی و فرهنگی» کرده است.

در این کنگره سعی خواهد شد تا آخرین دستاورهای علمی در محورهای کنگره، توسط متخصصین مربوطه، در قالب ارائه مقاله و نمایش پوستر عرضه شود. برگزارکنندگان کنگره برآنند تا در حاشیه همایش با دعوت از سخنرانان کلیدی داخلی و بین المللی، پانل‌ها، کارگاههای آموزشی و تجلیل از پژوهشگران و استادان ممتاز حوزه روانشناسی و مشاوره خانواده و ازدواج و معرفی آثار برجسته آنان، فضای علمی پربارتری را فراهم آورند.

محورهای تخصصی این کنگره ملی شامل عناوین زیر است:

    پایداری و تعالی خانواده
    خانواده، دین و فرهنگ
    خانواده، رسانه/ فضای مجازی
    حریم خانواده
    خانواده مطلوب
    خانواده/ حکومت و قوانین حمایتی
    راه کارهای ترویج ازدواج دقیق و بهنگام
    اشتغال و ازدواج
    آرامش در خانواده
    آموزش در خانواده، پویایی در کار(سازمان)
    آسیب شناسی خانواده
    نظریه‌های خانواده محور و ارزش‌های دینی فرهنگی
    کارکردهای خانواده
    جایگاه و رسالت خانواده در ادیان ابراهیمی(ع)
    خانواده و رویکردهای فرزند پروری
    رسالت نهادهای کشوری در تدوین برنامه های خانواده محور
    مولفه‌های اصلی الگوی خانواده ایرانی- اسلامی
    رضامندی زناشویی

براساس این فراخوان، آخرین مهلت ارسال مقالات ۳۰ آبان ماه و زمان اعلام نتایج نهایی داوری ۵ آذرماه است. پژوهشگران جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی انجمن علمی خانواده روانشناسی ایران به نشانی http://www.fpai.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.