سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

ایجاد ۱۴ خط کشتیرانی/بندر جدید چابهار بهار سال آینده به بهره‌برداری می رسد

۱۴ خط کشتیرانی جدید در بنادر کشور در فضای بعد از تحریم ایجادشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش فناوری‌های نوین دریایی در نوشهر با بیان اینکه عملکرد بنادر کشور در این سال ها 24 درصد افزایش یافت، افزود: افزایش قدرت در حوزه دریانوردی و توسعه بنادر جدید مهم‌ترین برنامه این وزارتخانه بوده که در سایه ایجاد امنیت توسط نیروی دریایی شکوفا شده است.
عباس آخوندی گفت: طول سواحل ایران پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است و  ظرفیت‌های زیادی برای رشد و افزایش جهانگردی و دریانوردی در این سواحل وجود دارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت تخیله و بارگیری بندر چابهار دو میلیون تن افزایش یافت ابراز امیدواری کرد: بندر جدید چابهار بهار سال آینده بهره‌برداری می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی از جمله برنامه های این وزارت خانه برای توسعه کریدور شمال جنوب است و در این راستا 300 کیلومتر ریل گذاری در چابهار و ایرانشهر اجرا شده است.

آخوندی گفت: ظرفیت تعریف‌شده در بندر چابهار ۸۴ میلیون تن کالا در سال است و فعال کردن کریدور چهارجانبه ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان از جمله برنامه های دیگر وزارت راه وشهرسازی است.
وی با بیان اینکه ۴۰۳ میلیون دلار تسهیلات برای توسعه‌ این بندر از صندوق توسعه ملی ایران دریافت شد، افزود:  برای تجهیز این بندر با هند قرارداد همکاری امضا شده است.
وزیر راه و شهرسازی توسعه بندر شهید رجایی را نیز از دیگر برنامه های این وزارت خانه اعلام کرد و افزود: فاز دوم بندر شهید رجایی تا ۱۸ ماه آینده تکمیل خواهد شد تا کشتی‌های بزرگ‌تر در آن پهلوگیری کنند.
عباس آخوندی گفت:  طرحی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار برای ایجاد مخازن سوخت و سوخت‌رسانی به کشتی‌های وارده به خلیج‌فارس در این منطقه نیز اجرایی خواهد شد.
وی در خصوص طرح‌های توسعه در بنادر شمالی گفت: با اجرای طرح توسعه بندر انزلی ظرفیت این بندر سالانه ۱۵ میلیون تن افزایش‌یافته است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در بندر امیرآباد نیز سیستم رورو راه آهن ایجادشده که با اجرای آن، بندر امیرآباد به یکی از مهم‌ترین بنادر دریای خزر تبدیل خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسافربری دریایی در بنادر کمتر موردتوجه قرار گرفت افزود: فعال کردن خطوط مسافرت‌های دریایی و پایانه مسافرتی دریایی در بنادر به‌طورجدی پیگیری و راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.