سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاست خارجی، محور اصلی داستان «آقای نخست وزیر»

در این مستند سعی شده تا 28 ماه نخست وزیری مصدق و سیاست خارجی او به شکلی صحیح بررسی و به تصویر کشیده شود.

محمدرضا امام قلی کارگردان مستند «آقای نخست وزیر» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت ساخت این مستند ابراز داشت: به طور کلی در آن برهه تاریخی کم کاری‌هایی در بحث روشنگری برای مردم وجود داشت. در مورد زندگی دکتر مصدق و ملی شدن صنعت نفت مسائلی وجود دارد که بازگو نشده بود. 

وی افزود: یکی از مراحل دشوار کار موضوع تحقیق و روایتگری درست تاریخ آن دوره بود. بعد از آن نیز در ساخت اثر تمام تلاش ما این بود که بی طرفانه تصویرگر دوران نخست وزیری مصدق باشیم. یکی از مشکلاتی که فیلم های مستند تاریخی با آن روبرو هستند، موضوع آرشیو است. پیدا کردن تصاویر آن زمان برای تیم سازنده «آقای نخست وزیر» کار بسیار سختی بود؛ به دلیل اینکه اغلب آن فیلم ها توسط خارجی ها تصویربرداری شده بود.

امامقلی همچنین در مورد محتوای داستان ابراز داشت: یکی از کارهای ما در داستان تفاوت در نحوه روایت آن دوران بود. قبل از ما نیز بسیاری از افراد به داستان مصدق و کودتای 28 مرداد سال 32 پرداخته بودند اما کمتر کسی به واکاوی داستان پرداخته بود. در این مستند سعی شد تا 28 ماه نخست وزیری مصدق و سیاست خارجی آن دولت به شکلی صحیح بررسی و به تصویر کشیده شود.

محمدرضا امامقلی در انتها در خصوص نگاه جامعه و استقبال افراد از این مستند خاطرنشان کرد: در اکران‌های خصوصی همه کسانی که این مستند را دیدند، اذعان داشتند که جای خالی چنین مستندی در فضای جامعه حس می شد. مستند «آقای نخست‌وزیر» به طور حتم ایراداتی دارد اما سعی گروه بر بی‌طرفی در روایت داستان بوده است.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.