سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت ٨٤٠ ميليارد تومانی خيرين مدرسه ساز در مناطق محروم

رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز از حمايت ٨٤٠ ميليارد تومانی خيرين در مناطق محروم خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، حافظی رئیس جامعه خيرين مدرسه ساز در همایش خیرین‌ مدرسه‌ساز در سواحل مکران در جمع خبرنگاران بیان کرد: یک خیر مبلغی حدود 1 میلیارد و 800 میلیون تومان را برای ساخت مدارس سیستان و بلوچستان در نظر گرفته که طبق تفاهم‌نامه تعداد 313 مدرسه در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تاکنون مبلغ 840 میلیارد تومان در سال جاری در سامانه خیرین‌ ثبت شده که حدود 650 میلیارد تومان از خیرین‌ داخلی کشور تأمین می‌شود که پیش‌بینی ما در سال جاری تأمین بیش از 1 هزار میلیارد تومان از سوی خیرین‌ است.

در ادامه مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در خصوص تعداد کلاس‌های مدارس مناطق مکران و خلیج‌فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان تعهد حضور خیرین‌ در امر مدرسه‌سازی به طور دقیق مشخص نیست، برنامه دقیقی نیز برای کلاس‌های مدارس نیز نمی‌توان داشت همچنین باید محرومیت‌ها و نیاز‌های هر منطقه نیز به طور دقیق شناسایی شود.

وی ادامه داد: دولت مدارس مورد نیاز را برای پرسنل نیروی دریایی ساخته ولی نیازهای دیگری نیز در این حیطه وجود دارد و این امر بودجه و اعتبار زیادی را می‌طلبد.

رئیسی ادامه داد: سرانه هر کلاس 150 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود و هدف از همکاری خیرین‌ تجهیز مدارس روستاهای کمتر توسعه یافته است که منابع مالی به مناطق محروم‌تر هدایت می‌شوند تا جایی که کلاس‌های خشتی و گلی در کشور وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: امسال بالغ بر 130 میلیارد اعتبار مازاد بر اعتبارات عادی استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

در ادامه دریادار بی‌غم جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: در چا‌بهار دانشگاه دریانوردی داریم اما باید در نقاط دریایی کشور نیز این آموزش‌ها به وجود بیاید که پس از بررسی‌های مختلف در دستور کار مسئولان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون فنی حرفه‌ای دریایی کنارک فعال شده که افراد اولین دوره دیپلم خود را گرفتند و امیدواریم با کمک خیرین‌ مجتمع دریا‌نوری بزرگ‌تر با امکانات بهتر در مناطق مختلف ایجاد شود که این برنامه‌ها در توسعه وضعیت اجتماعی و فرهنگی مناطق تأثیر بسزایی دارد.

 جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: تدوین تدابیر رهبری در دانشگاه‌های کشور و اعزام سخنرانان برای شناخت، توسعه و تئوری بازگشت به دریا از اولین اقدامات به شمار می‌رود، در اینباره اردو‌های جهادی‌ و فرهنگی نیز به منظور شناساندن آن به مردم کشور انجام شده که تاکنون مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

بی‌غم ادامه داد: همکاری آموزش و پرورش با نیروی دریایی کشور جهت استقرار مدارس فنی و حرفه‌ای دریایی از دیگر فعالیت‌های مهم به شمار می‌رود که تاکنون در منطقه جاسک این اقدام انجام شده اما ساخت مجتمع فنی و حرفه‌ای دریایی در این منطقه در دستور کار قرار دارد که این برنامه دنباله‌رو استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های بزرگ است و امیدواریم با همکاری نهاد‌های مختلف اهداف مد نظر به زودی محقق شوند.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.