سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

اتمام زیرسازی 130 کیلومتر از راه‌آهن میانه ـ تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از اتمام زیرسازی 130 کیلومتر از راه‌آهن میانه ـ تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمهدی در جلسه شورای اداری استان گفت: وزارت راه و شهرسازی 60 کیلومتر آزاد راه تبریز ـ مرند ـ بازرگان را با جذب سرمایه‌گذار خارجی زیر پیمان برده است.

وی افزود: ما از سال 92 تا آخر 94 بالغ بر 6 هزار پروژه افتتاح کردیم و در هفته دولت امسال نیز 860 پروژه افتتاح کردیم که در مجموع 7 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در سه سال گذشته صرف شده است.

پورمهدی افزود: ما بیش از 2 هزار پروژه نیمه تمام داشتیم که آن زمان بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که به اتمام برسند؛ یک سری مشکلات دیگر از قبل مسائل پیمانکاری، قوانین و مقررات و ضعف دستگاه‌ها هم به این نیاز 30 هزار میلیاردی اضافه می‌شد که مشکلات ما را دوچندان می‌کرد.

پورمهدی با بیان اینکه رویکرد سند تدبیر توسعه هم این بود که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای تکیه ما بیشتر بر منابع داخلی استان باشد، افزود: اولین محور تقویت حوزه صنعت استان از طریق ساماندهی صنایع نیمه راکد، راکد و فعال کردن واحدهای تولیدی بود که خوشبختانه دولت هم روی این بحث برنامه جدی داشت و در استان آذربایجان‌شرقی حوزه درمان و سلامت جزو موفق‌ترین حوزه‌ها به شمار می‌رود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیتی که در استان ما وجود دارد بخش خدمات، تجارت و گردشگری جزو اولویت‌های اصلی استان است که فعالیت موثر این بخش موجب شده مقداری از کمبود اعتبارات دولتی جبران شود.

پورمهدی اذعان داشت: در کنار تمام این فعالیت‌ها از پروژه‌های زیرساختی که برای استان اهمیت دارند غافل نشده‌ایم که یکی از این پروژه‌های اساسی آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان است که استاندار به جد پیگیر قضیه هستند که در این زمینه سرمایه‌گذار خارجی جذب شده و وزارت راه هم 60 کیلومتر از راه را با صرف اعتبار 600 میلیارد تومانی زیر پیمان برده است.

وی تاکید کرد: از دیگر اولویت های مهم استان راه‌آهن میانه-تبریز است که به جد پیگیری می‌کنیم و زیرسازی حدود 130 کیلومتر از میانه تا بستان‌آباد تمام شده و روسازی و ریل‌گذاری آن را آغاز کرده‌ایم.

این مسئول ابراز داشت: طبق آمارهایی که دریافت کردیم عمق دریاچه ارومیه نسبت به مقطع مشابه سال قبل 56 سانتی متر و حجم دریاچه نیز بیش از یک میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در دو سال اول برنامه ستاد احیا دریاچه ارومیه که به تثبیت وضعیت دریاچه اختصاص داشت 90 درصد طبق برنامه پیش رفته‌ایم که جای خوشحالی دارد، ضمن اینکه ما معیشت، کشت و رفاه مردم و کشاورزان را هم مطلقا در مضیقه قرار ندادیم و فقط سعی کردیم تغییر الگوی کشت را به درستی دنبال کنیم.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.