سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

خروج سه اثر تاریخی کرمانشاه از لیست آثارمیراث ملی

سه اثر تاریخی کرمانشاه از لیست آثارمیراث ملی خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از خارج شدن سه اثر تاریخی کرمانشاه (هتل بیستون، بیمارستان مسیح و خانه خدیوی) از لیست آثارمیراث ملی با حکم دیوان عالی کشور خبر داد

اکبر رضایی گفت: هفت درصد آثار ثبت ملی شده ایران مربوط به کرمانشاه است و تاکنون چهار هزار و 113 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شده است.

وی گفت: از این تعداد آثار شناسایی شده دراستان کرمانشاه، تاکنون دو هزار و 156 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در واقع 52 درصد آثار شناسایی شده استان کرمانشاه به ثبت ملی رسیده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه تاکنون 31 هزار و 51 اثر از سراسر کشور در لیست میراث ملی ایران قرار گرفته، اظهارکرد: هفت درصد از کل آثار ثبت ملی شده ایران متعلق به استان کرمانشاه است و از این حیث بعد از استانهای فارس و لرستان رتبه سوم کشور را داریم.

وی همچنین در خصوص شرایط آثار طبیعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون در استان کرمانشاه 40 اثر طبیعی ارزشمند شناسایی شده که 28 مورد آنها به ثبت ملی رسیده‌اند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سه ، اثر ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.