سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

افزایش 200 هزار تنی تولید محصولات کشاورزی

تولید محصولات کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری از سال 92 تاکنون 200 هزار تن افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی در استان از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا کنون 200 هزار تن افزایش داشته است گفت: این تولیدات از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال ۹۲ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید در سال جاری رسید.

ذبیح الله غریب افزود: چهارمحال و بختیاری در تولید آبزیان و بادام آبی رتبه نخست و در تولید هلو، سیب زمینی، گردو، شیر و گوشت رتبه های دوم تا پنجم کشور را دارد.

وی با اشاره به رتبه دوم کشور چهارمحال و بختیاری در تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم آبیاری نوین اضافه کرد: 51 هزار هکتار و 47 درصد از اراضی استان به این سیستم آبیاری تجهیز شدند.

غریب ادامه داد: ارزش افزوده بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری 29 درصد و در ایران 13 درصد است.

وی، توسعه گلخانه و کشت های متراکم در سطح 70 هزار مترمربع، تکمیل و بهره بهره داری از 389 طرح اقتصاد مقاومتی با هزینه 2 هزار و 320 میلیارد ریال، پرورش یک هزار تن ماهی در قفس، تجهیز زمین های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین، بهره برداری از 20 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی و 120 هزار تن فضای سردخانه ای و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری را از دیگر اقدامات انجام شده دولت یازدهم در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.