سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

دیجیتال‌سازی آثار خطی خدمت ارزشمندآستان قدس به جهان اسلام

آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی گفت: دیجیتال‌سازی آثار خطی مراکز علمی و فرهنگی، حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌های علما و دانشمندان که در این کتابخانه انجام می شود، خدمت ارزشمندی به جهان اسلام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد وی در بازدید از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افزود: این کتابخانه گنجینه بی‌نظیری است که با وجود آن هر عالم و پژوهشگری از نظر منابع علمی و پژوهشی بی‌نیاز است.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی خاطرنشان کرد: گنجینه آثار خطی این کتابخانه بی نظیر است، خاصه آثار منحصر به فردی که به شهادت و دستخط علما و دانشمندان بزرگ معتبر شده است. وی گفت: این کتابخانه امکانات و تسهیلات زیادی در اختیار محققان و پژوهشگران قرار میدهد که این خدمت، نعمت بزرگی است.

آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی با ذکر خاطراتی از ایام استفاده از این کتابخانه افزودند: من سالهای زیادی، افزون بر هفتاد سال از این کتابخانه استفاده نموده‌ام و امروز که دوباره بازدید نمودم متوجه شدم که در سالهای اخیر امکانات و خدمات فراوانی به پژوهشگران در این کتابخانه ارائه می شود.

وی به دانش دیجیتال سازی آثار خطی که در سالهای اخیر در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بومی‌سازی شده، اشاره کردند و گفتند: نگهداری نسخه‌های خطی دارای خطرات فراوانی است و حفظ و نگه داری آن عبادت است و این کتابخانه در سالهای اخیر کتابهای خطی فراوانی را از سراسر کشور دیجیتال‌سازی نموده است که انجام آن خدمت بزرگی به علم است.

گفتني است که گنجينة کتب خطي کتابخانة مرکزي آستان قدس رضوي با دارا بودن بيش از 97 هزار نسخة خطي ارزشمند در موضوعات مختلفي همچون فقه و اصول، ادبيات، نجوم، پزشکي و غيره، يکي از غني‌ترين گنجينه‌هاي کتب خطي در جهان اسلام است و آثار بسياري از علما و دانشمندان در حوزه‌هاي گوناگون علمي، همچون نگيني ارزشمند در اين گنجينه نگهداري مي‌شود.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.