سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش قیمت نفت گریبان قطر را هم گرفت/وضع مالیات بر مسافران هواپیماها

ادامه روند کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ، قطر را نیز با مشکل مالی مواجه کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه ، مشکلات مالی قطر باعث شده است تا این کشور برای تامین بخشی از نیازهای مالی خود بر مسافران هواپیماها نیز مالیات وضع کند.

فرودگاه بین المللی حمد امروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد از اول سپتامبر به بعد از هر مسافری که از این فرودگاه پرواز می کند، مالیاتی به مبلغ 35 ریال قطری معادل 10 دلار آمریکا و هشت یورو و 94 سانتیم یورو دریافت خواهد کرد.

این میزان مالیات به قیمت بلیط مسافران افزوده خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است برداشت این میزان مالیات نیز بر اساس اصول سازمان هواپیمایی بین المللی به منظور حمایت از توسعه فرودگاه های بزرگ جهان مانند فرودگاه بین المللی حمد است.

بر اساس این گزارش در شش ماهه نخست امسال نزدیک به 9 میلیون نفر از طریق همین فرودگاه جابه جا شده اند.

کشور کوچک قطر که میزبان جام جهانی فوتبال سال 2022 است به علت کاهش قیمت نفت در بازار جهانی برای سال 2016 با کسری بودجه ای معادل 12 میلیارد دلار مواجه شده است.از 15 سال پیش تاکنون سابقه نداشته است که این امیرنشین با چنین کسری بودجه ای مواجه شود.

امیر نشین دبی در امارات عربی متحده نیز ماه مارس امسال برای هر مسافری که از فرودگاه های آن استفاده می کند مالیاتی معادل 35 درهم معادل نه و نیم دلار با اضافه کردن به بلیط آنها دریافت می کند. فرودگاه اصلی دبی، از نظر جابه جایی و انتقال مسافر بزرگترین فرودگاه جهان به حساب می آید.

دبی در توجیه برداشت این میزان مالیات از مسافران را گسترش دو فرودگاه شهر اعلام کرده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.