سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت هواپیمایی ماهان در تلاش برای بازگشت به مسیر تهران - ژوهانسبورگ

شرکت هواپیمایی ماهان در تلاش است تا پروازهای مسیر هوایی تهران - ژوهانسبورگ را از سر بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "ای اف کی اینسایدر"؛ هواپیمایی ماهان، یک شرکت هوایی خصوصی ایرانی که از سوی عربستان و آمریکا تحریم شده است، برای دریافت مجوزی اقدام کرده که به این شرکت اجازه می دهد در هفته دو پرواز به آفریقای جنوبی داشته باشد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی "گلف نیوز"، پروازهای این شرکت از آسمان عربستان سعودی عبور نخواهند کرد. 

بر اساس گزارش های منتشره درخواست این شرکت در روند بررسی قرار دارد و وزارت حمل و نقل آفریقای جنوبی در انتظار ارسال مدارک بیشتر از سوی شرکت هواپیمایی ماهان است. 

شرکت هوایی ماهان در سال 1992 آغاز به کار کرد و از آن زمان خطوط پروازی به خاورمیانه، آسیای دور، آسیای مرکزی و اروپا ایجاد کرده و اکنون نیز در حال گسترش است.

در ادامه این مطلب آمده است: بر اساس گزارش های گلف نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال 2011 شرکت هوایی ماهان را به اتهام کمک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله تحریم کرده است.

در آوریل 2016، عربستان اعلام کرد عبور پروازهای هوایی ماهان را ممنوع کرده و فرودگاه های این کشور بر روی هواپیماهای این شرکت بسته شده اند.

ایران و عربستان سعودی در ژانویه سال جاری در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه، از سوی دولت سعودی، کلیه روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند. 

تحریم‌های بین المللی اعمال شده علیه ایران اوایل سال جاری لغو شدند. در همین راستا حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و جاکوب زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، توافق کردند تا تبادلات غیرنفتی و سطح سرمایه گذاری میان دو کشور را تا سال 2020 به یک میلیارد دلار افزایش دهند.

این دو کشور 8 قرارداد تجاری دو طرفه در زمینه صنعت، تجارت، انرژی، معدن، کشاورزی، منابع آبی، همکاری در جمع آوری اطلاعات و فعالیت های ضد پول‌شویی امضا کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.