سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

شرکت ۶۰۰ ورزشکار روستایی در بازی‌های بومی‌محلی خراسان‌رضوی

المپیاد بازی‌های بومی ‌محلی با حضور ۶۰۰ورزشکار روستایی در خراسان‌ رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس هیئت ورزش‌روستایی و بازی‌های بومی ‌محلی خراسان‌رضوی با بیان این مطلب افزود:این مسابقات با شرکت ۱۰۰ تیم و با حضور ۶۰۰ ورزشکار از ۲۴ شهرستان استان برگزار شد..

محمدرضا خوش‌باطن در ادامه  بااشاره به برگزاری اولین دوره المپیاد بازی‌های بومی‌محلی در سطح کشور در این استان اظهار داشت: مرحله مقدماتی این مسابقات ویژه دختران و پسران از دهه‌کرامت آغاز و مرحله نهایی برادران در روستای بیلند گناباد و مرحله استانی خواهران در مشهد برگزار شد.

خوش‌باطن با بیان‌اینکه ورزشکاران نوجوان پسر در رشته‌های دال‌پلان، هفت‌سنگ، الک و دولک و خروس‌جنگی با یکدیگر به رقابت پرداختند، افزود: شهرستان گناباد که میزبانی این مسابقات را برعهده داشت توانست در دو رشته هفت‌سنگ و خروس‌جنگی و در مجموع تیمی مقام نخست استان را از آن خود کند.

او ادامه داد: در رشته الک‌دولک تیم تربت‌جام و در رشته دال‌پلان تیم تایباد مقام نخست را از آن خود کردند و شهرستان‌های خلیل‌آباد و تایباد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم تیمی را به خود اختصاص دادند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی‌محلی خراسان‌رضوی با اشاره به پیام مقام‌معظم‌رهبری به وزارت ورزش و جوانان درباره توسعه ورزش‌های بومی‌ محلی و تاثیر بازی‌های بومی‌محلی در ورزش روستایی گفت: رونق بازی‌های بومی‌محلی سبب توجه نوجوانان و جوانان به فرهنگ اصیل ایرانی و از سویی سبب غنی‌شدن اوقات فراغت آنان با کمترین امکانات می‌شود.

او با بیان‌اینکه نوجوانان و جوانان روستایی علاقه‌مند به بازی‌های بومی‌محلی هستند، تصریح‌کرد: اگر مسئولین به بازی‌های بومی‌محلی کمک‌های مالی بیشتری نمایند، ما آماده برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح روستاها برای طول سال هستیم.

خوش‌باطن به حضور نداشتن سه شهرستان در مسابقات بومی و محلی استانی به دلیل تنگناهای مالی اشاره و اذعان‌کرد: فراهم شدن امکانات فرهنگی و ورزشی برای اهالی روستاها در ماندگاری و عدم مهاجرت مردم از روستاها به شهر تأثیر فراوانی دارد است.

انتهای پیام// ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.