سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تقدیر از مدیران مدارس موفق در سوادآموزی

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گفت: همکاری با حوزه سواد آموزی داراي اهميت زياديست و تشویق و تقدیر از مدیران موفق در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدرضا نجفی در جلسه روسای ادارات سوادآموزی شهرستانها ومناطق تابعه استان ؛ اظهار کرد: بر اساس دستور العمل سال قبل، مدیران مدارس استان به تعداد 201 نفر توانستند بیش از چهار هزار نفر از اولیای بیسواد را تحت پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار دهند که مورد تقدیر مدیرکل اموزش و پرورش استان قرار گرفتند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بیان کرد: شاخص باسوادی استان از میزان 91.88 درصد به 93.17 درصد در گروه سنی 10 تا 49 رسیده است و در این راستا معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان موفق به کسب رتبه سوم در تحقق حجم فعالیت ابلاغی توسط سازمان سواد آموزی کشور شد.

نجفی افزود: سال گذشته میزان ابلاغی برنامه های سوادآموزی استان، آموزش سواد برای 39 هزار نفر تعیین شده بود که 42 هزار نفر را با 107 درصد تحقق، پوشش داده شد، سواد آموزی اقدامی فرابخشی است و همه دستگاه ها برای رسیدن به اهداف این بخش باید آموزش و پرورش را یاری کنند.

نجفی درادامه گفت: همکاری دستگاهها موجب جهش و پیشرفت جدی خواهد شد و یک جهش و تحول خواهد توانست گامی مهم در ریشه کنی بیسوادی در استان باشد هم اكنون بيش از و 3800 آموزشیار در استان فعالیت می کنند اين آموزش دهندگان سرمایه اصلی سواد آموزی هستند.

وی گفت: ریشه کنی بیسوادی نیازمند عزمی جهادی و حرکتی گسترده است و باید با تلاش مضاعف به این هدف دست یافت.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.