سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ارائه آموزش های مهارتی درمراکز فنی و حرفه ای خراسان رضوی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی از ارائه آموزش مهارتی به بیش از 422 هزار و 793 نفر در دولت یازدهم در این اداره کل خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ افشین رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در این ادراه کل برگزار شد با اشاره به اینکه محوری ترین برنامه فنی و حرفه ای آموزش است، گفت: آموزش شامل دو دسته از افراد جامعه است، افرادی که متقاضی ورود به بازار کار هستند و کسانی که به دنبال تثبیت شغلی می باشند.
وی افزود: در حوزه عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در دولت یازدهم 18447نفر دوره آموزش صنعت، 17117 نفر در دانشگاه، 9628 نفر در زندان، 8038 نفر در اصناف، 40349 نفر در دوره آموزش روستائی، 3322 نفر در دوره آسب دیدگان اجتماعی، 112620 نفر در سایر بخش ها و 213272 نفر در آموزشگاه های آزاد آموزش های مهارتی را کسب کردند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه از هر فردی برای ورود به بازار کار سه استعلام می شود گفت: صلاحیت اخلاقی، بهداشتی و حرفه ای که از ماموریت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.
رحیمی افزود: تایید صلاحیت حرفه ای از طریق آزمون مسابقات ملی مهارت از جمله وظایف اصلی فنی و حرفه ای در کنار آموزش فنی و حرفه ای است.
رحیمی با بیان اینکه در مسابقات ملی مهارت بیش از 5 هزار نفر شرکت کرده اند، افزود: افرادی که دارای تخصص در کسب کار هستند نیز باید مانند سایر افراد که توانایی دارند، از طریق مسابقات ملی مهارت شناخته و با آخرین دانش روز در حوزه کسب و کار آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای یکی از 5 دستگاه اجرایی است که مجوز صادر می کند گفت: تا کنون 8 هزار و 969 مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر شده که پیش بینی می شود این آمار به 12 هزار نفر برسد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی افزود: صدور کارت الکترونیکی در حوزه فنی و حرفه ای از اقدامات دولت یازدهم بوده است که تا کنون برای 81 هزار و 686 نفر در این استان کارت صادر شده که این کارت ها ظرفیت 20 گواهینامه را دارد.
رحیمی گفت: همچنین در دولت تدبیر و امید برای 140 شغل جدید پروانه تاسیس صادر و 372 پروانه نیز تمدید شده است.
وی با اشاره به بهره برداری از طرح توسعه سالن آزمون الکترونیکی آموزش فنی و حرفه ای در مشهد در هفته دولت افزود: در این طرح ظرفیت برگزاری آزمون در هر شیفت از 38 نفر به 65 نفر و زمان انتظار کارآموزان برای شرکت در آزمون تئوری به عنوان یکی از مزایای اصلی این طرح افزایش می یابد.
انتهای پیام// م.م





برچسب ها: ارائه ، آموزش ، مهارتی ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.