سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا:

دولت باید برای افزایش مسائل امنیتی و خدماتی ورزشگاه‌ها پیش گام شود

شاهین رحمانی گفت: تا زمانی که دولت عزمی برای ساخت و تجهیز ورزشگاه‌های کشورمان نداشته باشد نمی‌توان در مورد مسائل امنیتی ورزشگاه انتظار معجزه داشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره کارگاه آموزشی امنیتی باشگاه‌های لیگ برتر کشورمان بیان کرد: بر اساس نشست‌هایی که از 2 ماه قبل مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ برتر برگزار کرده بودیم با دیگر به ایران آمدیم تا از وضعیت باشگاهی لیگ برتری فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در خصوص چالش‌های امنیتی حاکم بر ورزشگاه‌ها اطلاعاتی را بدست آوریم و تجربیات خود را به آنها انتقال دهیم. 

وی افزود: منظور من از چالش‌های پیش رو مربوط به ساختمان‌، ساختار ورزشگاه و خدماتی که در ورزشگاه‌های ایرانی به تماشاگران ارائه می‌شود باز می‌گردد در واقع در صدد هستیم امنیت و خدمات بیشتری را به تماشاگران ایرانی ارائه دهیم. 

رحمانی ادامه داد: البته در این راستا چارچوب و قانون مشخصی وجود ندارد که در نظر داشته باشیم کشورها را ملزم به اجرای این قوانین بکنیم. از طرق مختلفی می‌توان خدمات بیشتری را به هواداران فوتبال ایران ارائه کرد. در صدد هستیم پس از پایان این نشست هم جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون فوتبال به صورت اختصاصی برگزار کنیم تا برای آینده‌ای هرچند دور فرمول امنیتی مشخصی را در ورزشگاه‌های ایران اجرا کنیم.

عضو ایرانی کفندراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورزشگاه‌های ایرانی از لحاظ امنیت چه جایگاهی در سطح قاره کهن دارند گفت: در این زمینه خط کش مشخصی وجود ندارد و از طریق این خط کش بخواهیم بگوییم ورزشگاه‌های ایرانی چه جایگاهی دارند. ایران یکی از کشورهای پر تماشاگر در سطح فوتبال آسیا است و احتیاج دارد تا ورزشگاه‌هایش در تمامی زمینه‌ها تقویت یا بازسازی شود.

ورزشگاه آزادی بارها به روزرسانی شده اما این به روز رسانی کامل نیست و بهتر است که این ورزشگاه و سایر ورزشگاه‌های کشورمان به صورت کامل تجهیز شوند. 

وی ادامه داد: خدمت به تماشاگران بخش‌های مختلفی چون بلیت فروشی، رفت و آمد به ورزشگاه‌ها و شرایط رفاهی را در بر می‌گیرد و زمانی که هوادار بلیت یک بازی فوتبال را خریداری می‌کند باید به طور دقیق مشخص شود که در چه جایگاهی می‌نشیند. 

نماینده AFC با اشاره به اینکه انجام چنین اقداماتی در ایران زمان بر است تاکید کرد: در دراز مدت می‌توانیم سطح خدمات و امنیت در ورزشگاه‌های ایران را تقویت کرد. یک شبه نمی‌توان کار معجزه‌آسایی را انجام داد و نباید انتظاری هم به وقوع معجزه داشته باشیم برای رسیدن به ویژگی‌هایی چون سطح رضایت مندی خانواده‌ها و فوتبال دوستان ایرانی در ورزشگاه‌ها دولت باید پیش قدم شود و با تجهیز اماکن ورزشی گامی جدی در راستای افزایش لذت هواداران ایرانی از فوتبال بردارد. 

ساخت و بروز رسانی ورزشگاه‌ها در ایران به عهده دولت است و تا زمانی که دولت جمهوری اسلامی ایران عزمی جدی برای این منظور نداشته باشد مشکلی حل نمی‌شود. 

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.