سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

ارسال بیش از 150 اثر به جشنواره قند شکن یزد

157 اثر از 80 طنزپرداز در بخش‌های شعر و نثر به دبیرخانه اولین جشنواره استانی طنز مکتوب قند شکن یزد ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به استقبال خوب شاعران و نویسندگان یزدی از اولین جشنواره استانی طنز مکتوب «قند شکن» گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به جشنواره، 157 اثر طنز از 80 طنزپرداز و نویسنده استان در دو بخش «شعر» و «نثر» به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

محمدصادق کوچک‌زاده افزود: در بخش شعر؛ شامل شعر کلاسیک و نو (نیمایی و آزاد) 76 اثر از 35 شاعر طنزپرداز و در بخش نثر 81 متن طنز از 45 نویسنده در قالب‌های داستان کوتاه، داستانک و کاریکلماتور در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسیده است. 

وی با اشاره به موضوعات جشنواره گفت: شرکت‌کنندگان آثار خود را با محوریت فضای مجازی (مزایا، معایب، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، اخلاق در دنیای مجازی، تأثیر فردی واجتماعی آن)، گویش محلی و موضوع آزاد ارسال کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه دبیرخانه‌ جشنواره‌ پس از بررسی مقدماتی، آثار رسیده را برای هیأت داوران ارسال کرد، اظهار داشت: ناصر فیض، امید مهدی‌نژاد و دکتر عباس احمدی از طنزپردازان برجسته کشور، داوری جشنواره طنز «قند شکن» یزد را بر عهده دارند.
 
به گفته وی شهرستان یزد بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان‌های اردکان و میبد قرار دارند.

کوچک زاده ادامه داد: در آیین اختتامیه جشنواره با اهدای جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

اولین جشنواره طنز مکتوب «قند شکن» به دبیری مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و صدا و سیمای مرکز یزد، هفتم مهرماه با حضور طنزپردازان برتر استان و کشور در یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.