سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

عرضه 10 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

نوبخت در نشست با فعالان اقتصادی خراسان شمالی گفت:10 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از بجنورد ،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست مشترک با برگزیدگان و فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی، از عرضه 10هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید اوراق مشارکت خبر داد و گفت: با این اوراق، مطالبات پیمانکاران بخش های مختلف دولتی و کشاورزان پرداخت خواهد شد.

نوبخت در خصوص تسهیلات پرداختی برای فعال کردن واحدهای نیمه فعال و راکد کشور گفت: در مرحله اول با اعطای 16هزار میلیارد تومان تسهیلات، تا پایان امسال هفت هزار و 500واحد تولیدی کوچک و متوسط  را فعال خواهیم کرد.

وی افزود: در استان خراسان شمالی هم 327 واحد نیازمند دریافت این تسهیلات شناسایی شد که در مجموع 422میلیارد تومان وام خواهند گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تاکنون هم این واحدها 3هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است، گفت: این تسهیلات، تا دو ماه آینده به این استان پرداخت خواهد شد.

نوبخت با اشاره به اهمیت استفاده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در توسعه کشور گفت: پس از برجام، شش سرمایه گذار خارجی در بخش غیردولتی 5میلیارد و 200میلیون دلار سرمایه گذاری کردند.

وی با بیان اینکه سهم نفت در بودجه سال 95، مبلغ 69هزار میلیارد تومان  است، گفت: منابع نفتی و مالیات، دو منبع اصلی درآمد دولت است به طوری که اگر درآمدهای نفتی کاهش یابد، اقتصاد کشور دچار رکود خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: با افزایش تولید نفت در 4ماه گذشته، 2میلیون و 568هزار بشکه نفت و میعانات گازی به خارج از کشور صادر شد.

در این نشست، چند فعال اقتصادی استان خراسان شمالی به طرح مشکلات حوزه فعالیت خود از جمله نقدینگی و سرمایه در گردش پرداختند.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.