سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال دولت فراری یمن از طرح شوم سعودی-آمریکایی

دولت فراری یمن از طرح از سرگیری مذاکرات صلح با هدف تشکیل دولت وحدت ملی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت مستعفی و فراری یمن از طرح ازسرگیری مذاکرات صلح با هدف تشکیل دولت وحدت ملی که مورد موافقت آمریکا، کشورهای عربی خلیج فارس و سازمان ملل متحد قرار گرفته است، استقبال کرد.   

بر این اساس، در مذاکرات چند روز پیش در شهر جده عربستان سعودی، جان کری -- وزیر امور خارجه آمریکا -- گفته بود این منازعه که در خلال آن عربستان سعودی هزاران حمله هوایی به نفع دولت مستعفی و فراری یمن انجام داده است، بیش از حد ادامه پیدا کرده است و زمان پایان آن فرا رسیده است.   

دولت در تبعید یمن در بیانیه ای که به وسیله خبرگزاری «سبا» یمن منتشر شد، افزود: دولت برای تعامل مثبت با هر راه حل مسالمت آمیز آماده است و از طرحی که در نشست برگزار شده در جده با حضور وزیران امور خارجه آمریکا، انگلیس و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ارائه شد استقبال اولیه خود را اعلام می کند.

عربستان سعودی همپیمان نزدیک آمریکا با انتقادات شدیدی از طرف گروههای حقوق بشر مواجه شده است و این سازمانها می گویند حملات هوایی عربستان بارها غیرنظامیان را در یمن هدف قرار داده است.   

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد ائتلافی که عربستان سعودی فرماندهی آن را برعهده دارد مسئول 60 درصد کشته های غیرنظامی در یمن است که شمار آنها به 3799 نفر رسیده است.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.