سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

شناسایی 9 کانون بحرانی ریزگرد در فارس

با کمک منابع طبیعی 9 کانون بحرانی ریزگرد و 29 کانون حساس و فرسایش بادی در استان فارس شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمزه ولوی مدیرکل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه موضوع خشکسالی، کمبود بارش، خشک شدن اراضی تالابی سبب شده که کانون داخلی ریزگرد بیشتر مطرح شود و ریزگرد ها، کانون داخلی استان فارس را تهدید کنند گفت: در حوزه بختگان و تشک این موضوع پیش آمده است و ریزگرد نمکی اراضی اطراف و روستا های آن حوزه را تهدید می‌کند.
ولوی افزود: تا کنون با کمک منابع طبیعی 9 کانون بحرانی ریزگرد و 29 کانون حساس و فرسایش بادی شناسایی شده است و 230 میلیون تومان از اعتبارات ملی به موضوع ریزگردها اختصاص یافته است و  برابر همان میزان اعتبار از بودجه استانی باید به این امر اختصاص یابد.
وی با اشاره به پدیده خشکیدگی 6 هزار هکتار از درختان بلوط در منطقه دشت برم شهرستان کازرون گفت: پارسال برای نخستین بار 830 میلیون ریال اعتبار برای مقابله با این پدیده هزینه شد و برای توسعه جنگل‌ کاری، دو هزار نهال در کامفیروز مرودشت، کشت شد.
ولوی با اشاره به مسلوب ‌المنفعه شدن 85 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در حوزه دریاچه کافتر، بختگان و پریشان افزود: البته تعداد چاه‌ های غیرمجاز حوزه این دریاچه‌ ها بیشتر است اما این 85 حلقه چاه در حوزه فعالیت محیط زیست بوده است.
وی ادامه داد: از سال 94 موضوع گردشگری در منطقه مارگون و بستانک پیگیری شد به طوری که در 5 ماه گذشته 300 میلیون تومان درآمد برای جامعه محلی آن مناطق ایجاد شده است و علاوه بر آن 75 میلیون تومان تعرفه محیط زیستی نیز به خزانه واریز شده است.
مدیرکل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه پیگیر موضوع گردشگری در بختگان، بهرام گور، مارگون، بستانک، بمو، میان کتل و مهارلو هستیم و اعتبارات گردشگری در مناطق حفاظت شده باید به محیط زیست تعلق گیرد خاطرنشان کرد: در سال 94 یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای گردشگری منطقه بمو و میان کتل در نظر گرفته شد.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.