سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

شما نظر دهید؛ برگ سبز یا سند رسمی خودرو ؟

اختلاف نیروی انتظامی و کانون سردفتران بعد از 6 سال هنوز حل نشده و هرکدام سند خود را معتبر می‌دانند،حالا شما نظر دهید که برگ سبز را قبول دارید یا سند دفترخانه؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،گویا اختلاف موجود میان پلیس و کانون سردفتران قرار نیست حالا حالاها حل شود.

از طرفی پلیس می گوید که برگه سبز به عنوان سند خودرو کافی است و از طرفی هم سازمان اسناد رسمی معتقد است که سندی که در دفتر ثبت اسناد، ثبت می شود رسمی بوده و باید به آن استناد شود.

*راهنمایی و رانندگی: تکلیف مردم روشن است

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور گفت: تکلیف مردم در ثبت مالکیت وسائل نقلیه یا نقل و انتقال خودروها براساس قانون کاملا مشخص و روشن است. 

سردار مهری در پاسخ به این سئوال که مردم در نقل و انتقال خودرو بلاتکلیف هستند و نمی دانند باید پلیس را در این زمینه فصل الخطاب بدانند یا دفاتر ثبت اسناد را، افزود: تکلیف مردم روشن است و قانون مشخص کرده است براین اساس در تعریف سند آمده است که اسنادی که در نزد ماموران رسمی در حدود صلاحیت آن ها تنظیم می شود، سند رسمی تعریف می شود.

وی ادامه داد: در این راستا در قانون حمل و نقل عبور کالا و بار در قلمرو جمهروی اسلامی، مسولیت صدور گواهی نامه رانندگی، اسناد مالکیت (برگ سبز)، پلاک خودرو در قلمرو جمهوری اسلامی ایران به عهده نیروی انتظامی است.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در پاسخ به این سئوال که آیا برای رفع بلاتکلیفی مردم جلسات مشترکی با ثبت اسناد نداشته اید؟ گفت: قانون فصل الخطاب همه مسائل است، براساس قانون، رسیدگی به تخلفات وظیفه پلیس است از سوی دیگر قانون هرچه بگوید ما آن را اجرا می کنیم.

سردار مهری افزود: براساس قانون سندی را که پلیس ارایه می دهد، سند رسمی محسوب می شود برای مردم مشکلی بوجود نمی آید، حال اگر فردی می خواهد داوطلبانه در این زمینه به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کند، مشکلی ندارد.

وی اضافه کرد: وقتی فردی برای خرید و فروش خودرو مراجعه می کند، برابر مقرارت، خریدار و فروشنده در نقل و انتقال حضور فیزیکی یافته یا وکالت قانونی به پلیس داده و خودرو نقل و انتقال می یابد، سئوال این است که آیا برای خودروهایی که در کارخانه تولید می شود کسی به دفتر اسناد رسمی می رود یا جواهرات خود را در دفاتر اسناد رسمی، ثبت می کنید؟

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودرو یا موتورهایی که از کارخانه تولید می شود، همان سند و کارتی که پلیس ارائه می دهد را دریافت می کنند که در همه مراجع قانونی و قضایی معتبر است.

مهری تاکید کرد: یک بار این موضوع در دیوان عدالت اداری مطرح و تایید شد براین اساس برابر قانون ارایه برگه سبز از سوی نیروی انتظامی قانونی و معتبر است.

*شهروندان با مراجعه به دفاتر ثبت تنها هزینه بیشتری را متقبل می‌شوند

حسین اشتری، فرمانده ناجا با تاکید بر قانونی بودن نقل‌ و انتقال مالکیت‌ خودرو با برگه‌ سبز، گفت: ایرادی به ثبت نقل و انتقال در دفاتر ثبت نیست اما مردم با این اقدامات تنها هزینه بیشتری را متقبل می‌شوند.

وی گفت: بر اساس قانون برگه سبز سند مالکیت خودرو محسوب می‌شود و برای نقل و انتقال خودرو کفایت می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با این حال برخی شهروندان برای اطمینان خاطر بیشتر به دفاتر ثبت اسناد مراجعه می‌کند، ایرادی به ثبت نقل و انتقال در دفاتر ثبت نیست اما مردم با این اقدامات تنها هزینه بیشتری را متقبل می‌شوند.

وی با تاکید براینکه از نظر فرماندهی ناجا برگه سبز برای نقل و انتقال مالکیت خودرو کافی است، افزود: قانون اجازه انتقال مالکیت خودرو را با صدور برگه سبز به ناجا داده است البته مانعی برای نقل وانتقال خودرو با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد وجود ندارد.

 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی نیز آمادگی انجام اقدامات مربوط به نقل‌ و انتقال خودرو را دارد، یادآور شد: برای تعیین تکلیف نهایی درباره صدور سند نقل و انتقال خودرو مذاکرات و مکاتباتی با قوه قضاییه و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، در حقیقت این مذاکرات برای رفع سردرگمی مردم و تسریع در نقل و انتقال است که در حال حاضر در مجلس در دست بررسی است و ناجا تصمیم مجلس را اجرایی خواهد کرد.

*کانون سردفتران: قانون می گوید ثبت خودرو در دفترخانه ها اجباری است

کانون سردفتران در جواب به مصوبات مجلس اشاره می کند. بر اساس این گزارش ۲۶دی ماه ۸۹ نمایندگان مجلس شورای اسلامی‎ ‎در جلسه‌ای علنی تصویب کردند که ثبت سند نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی و به ‌صورت اجباری انجام شود. این تصمیم با ۱۴۲رأی موافق، ۶۸ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر به تصویب رسید.حالا پلیس می گوید قانون گفته رفتن به دفتر خانه ها اختیاری است!

محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بهمن ماه ۱۳۹۱ در مورد این اظهارات مسئولان پلیس را بازی گرفتن مردم عنوان می کند و می گوید: آقایان دارند قانون را به نفع خود تفسیر می کنند و قانون را عوض کردند! این اظهارات خلاف قانون است چرا که آیین نامه قانون نقل و انتقال خودرو در کمیته تطبیق مصوبات مجلس در حال رسیدگی است تا با تائید رئیس مجلس اجرایی شود.

*پاسخ معاون قوه قضائیه به رئیس پلیس

احمد توسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم در همان سال درباره روند قانونی نقل و انتقال خودرو می گوید: اینکه گاهی برخی اشخاص این بحث را مطرح می‌کنند که اگر سندی نزد هر مقامی صادر شود سند رسمی است نادرست است چرا که قانونگذار پیش‌بینی کرده اسنادی که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود رسمیت دارند. طبیعی است سندی که در نیروی انتظامی تنظیم می‌شود قابلیت اجرا در ادارات اجرایی ثبت ندارد و این که برخی می‌گویند سند تنظیم شده در نیروی انتظامی، رسمی است به هیچ عنوان درست نیست و رسانه‌ها باید این موضوع را اطلاع رسانی کنند.

وی در خصوص اظهارات مسئولان راهور ناجا مبنی بر اینکه "سند نیروی انتظامی برای وسایل نقلیه، سندرسمی مالکیت است” گفت: سند رسمی که به موجب قانون در دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود دارای ویژگی‌های خاصی است و اسناد تنظیمی در نیروی انتظامی رسمی نیست.

توسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور افزود:  فضاسازی و در نتیجه شبهه ایجاد شد که فک پلاک و صدور گواهی از سوی پلیس راهور در حکم سند است در حالی که این گونه نیست. سند رسمی به منزله حکم دادگاه است یعنی اگر در مفاد اسناد رسمی اختلافی ایجاد شود بدون مراجعه به دادگاه، لازم الاجراست و اداره ثبت به اجرای مفاد آن الزام می کند درحالی که اقدامات راهنمایی و رانندگی چنین ارزشی ندارد و اگر اختلافی در مالکیت ایجاد شود افراد برای اثبات ادعای خود باید به دادگاه مراجعه کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در این زمینه روشن است و قانون گذار به صراحت به نقش دفاتر اسناد رسمی اشاره کرده است.

تویسرکانی با تاکید بر اینکه همه به ویژه رسانه ها برای توسعه ثبت رسمی باید تلاش کنند، افزود: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های برنامه ششم در بند ۶۷ به توسعه ثبت رسمی در کشور اشاره کردند بنابراین به هر میزان به این سمت حرکت کنیم دعاوی و نزاع ها و بسیاری از مشکلات ناشی از معاملات عادی کمتر خواهد شد.

*شورای نگهبان: سند سبز فاقد اعتبار است

در جوابیه کانون سردفتران همچنین امده است: با توجه به بند 11 نظریه شماره 38929/30/9 مورخ 24/4/1389 شورای نگهبان، برگه صادره توسط نیروی انتظامی نیز فاقد اعتبار سند رسمی است.

در نظریه شورای نگهبان آمده است: با توجه به نسخ قوانین و مقررات در مواد 34 و 35 و با عنایت به سیاق عبارت تبصره ماده 29 که موهم عدم الزام به ثبت رسمی معاملات مربوطه است و نظر به اینکه حسب مقررات متعدد درآمدهایی نظیر حق الثبت و مالیات و عوارض و حقوق دولتی و عمومی برای این امر پیش بینی و مخارجی نیز از این محل در نظر گرفته شده، از این حیث که آیا ثبت رسمی معاملات اتومبیل باید صورت گیرد یا خیر بالنتیجه آیا درآمدها و حقوق مذکور وصول می‌گردد یا نه؟ ابهام دارد پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.

لذا با توجه به ایراد مذکور نهایتاً وفق ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی الزام به نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی پس از پرداخت مالیات نقل و انتقال و حق الثبت و غیره توسط فروشنده به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. پر واضح است بر خلاف ادعای مسئولین شرکت رهگشا چنانچه برگ تعویض پلاک صادره توسط شرکت مذکور یا حتی برگ سبز صادره توسط نیروی انتظامی، سند رسمی یا سند نقل و انتقال تلقی می‌گردید ایراد شورای نگهبان علیرغم حضور مکرر سردار مومنی در جلسات شورای مذکور جهت جلوگیری از اظهار فوق، موردی نداشت.

گفتنی است، با وجود همه این مباحث مصداق ضرب المثل قدیمی از اینجا مانده و از آنجا رانده حال این روزهای بسیاری از خریداران خودرو در کشورمان است که امید می رود در نهایت به سرانجامی به نفع مردم ختم شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵۶
در انتظار بررسی: ۰
احمدی
۱۳:۱۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
دفترخانه ها چون اصل درامدشان از خودرو بوده حالاکه منبع درامد نامشروعشان قطع شده به تکاپو افتاده اند تا کسب درامد کنند درصورتی که خیلی از کلاهبرداری ها به واسطه دفاتر اسناد رسمی چهره قانونی میگرفت ولی درحال حاضر پلیس باوجود کارشناس قانونی ووجود خریدار وفروشنده حاضر پروسه تنظیم سند وتعویض پلاک راراحت تر وسریع تر ومطمین تر انجام داده وواسطه ها راحذف نموده
مریم خسروی
۱۶:۰۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سندی که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم میشه
وحید
۰۷:۲۴ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
فقط برگ سبز
حمید
۲۰:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
برگ سبز سند رسمی خودرو است.
من خودرو را با برگ سبز حریدم و با تعویض پلاک فروختم. استعلام از راهنمایی و رانندگی بدون مشکل بود. هزینه ی اضافی پرداخت نکنید.
حیدری
۱۹:۴۴ ۰۵ دی ۱۳۹۷
اگر در دفاتر ثبت اسناد بابت انتقال مالکیت خودرو ، هزینۀ هنگفت و غیر متعارف مطالبه نکنند، متعاملین از مراجعه به دفتر خانه امتناع نخوهند کرد
جعفر توکلی
۱۹:۲۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
پیشنهاد من تصویب قانون قطعی تایید و تاکید برگ سبز به عنوان تنها سند رسمی است.
ناصر
۰۱:۳۸ ۲۷ تير ۱۳۹۷
فرض گنیم بجای خودرو تلویزیون خریدیم خواستیم بفروشیم یا کارخانه اش جهت تعویض چی نیاز داریم

کاغذ خرید
آیا اداره ثبت باید سند تلویزیونمون
را باید بزند?

خودرو چون حرکت میکند و خطرساز است قوانین رانندگی و انتظامی کافی است

اداره ثبت
برود امضا تایید کند 25تومان بگیرد

انحصار وراثت تایید کند
ملک های سند دار رو سند بزند
ناصر
۰۱:۳۸ ۲۷ تير ۱۳۹۷
فرض گنیم بجای خودرو تلویزیون خریدیم خواستیم بفروشیم یا کارخانه اش جهت تعویض چی نیاز داریم

کاغذ خرید
آیا اداره ثبت باید سند تلویزیونمون
را باید بزند?

خودرو چون حرکت میکند و خطرساز است قوانین رانندگی و انتظامی کافی است

اداره ثبت
برود امضا تایید کند 25تومان بگیرد

انحصار وراثت تایید کند
ملک های سند دار رو سند بزند
شهاب
۰۰:۵۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام
مگر زمانی که ماشین مفقود میشه دفتر اسناد پیگیر میشه که سند رو اونا باید بدن .. همه این دعواها سر اینه که پول بیاد سمت دفتر اسناد ‌‌ به نظرم هرکی زحمتش رو میکشه پولشم همون باید ببره .. مساله پیچیده ای نیست .
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
آیا سایپا و ایران خودرو به خریداران یک برگ کاغذ دفترخانه میدهند؟ یا برگ سبز؟
جواد
۰۰:۲۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
برگ سبز بسه. هربار سیصدتومن و چهارصد تومنا یک تومنا و... بریزیم دفترخانه از ما میگیرند . با ۵۰تومن صدتومن تعویض پلاک میکنیم میایم برگ سبزم دستمون.
احمد
۲۰:۰۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
دوستان خوبم
سند . انتقال رسمی وسیله نقلیس .
برگ سبز . وظیفه انتقال موقت خرید و فروش های بازار که کار مردم راحت تر باشه وهی نخوان برای هر معامله کلی واسه انتقال بدن شاید در روز یه ماشین ده بار خریدو فروش بشه و کلی هزینه . برگ سبز جایگزین مناسب عرفی سند برا ماشین هست.
زنده باد برگ سبز
رضانصيرى
۱۵:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
فقط برگه سبزكافيه
مهران
۱۰:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
همانطور که ملاحظه می شود، عموم مردم اعتقاد دارند برگ سبز معتبر است.
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
برگ سبز کافیه
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
برگه سبز هم مطمینه هم معتبر
مسعود
۰۹:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
برگه سبز هم مطمینه هم معتبر
صادق اسدپور
۱۵:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
برگ سبزکافیه
محمد
۰۰:۲۱ ۳۱ تير ۱۳۹۶
سلام.فقط برگ سبز.چه کاریه.یه سری از بنگاه ها هم حق سند زدن رو نمیدن..همون ند سبز معتبره
علی
۱۳:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۶
برگ سبز
رضا
۱۱:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۶
مسلمامردم بدبخت ایران که حتی واسه نفس گشیدن باید پول بدن دوس دارن هزینه کمتری پرداخت کنن.وقتی ماشین قراضه هایی ایرانی رو که به کشورهای همسایه نصف مبلغ تموم شده در ایران میدن لااقل این ثبت رو بدارن وقتی من یه پژو میخرم 42 میلیون پول ندارم فرش و روکش و..... واسش بگیرم بیام 800 تومن بدم ثبت واسه سندقطعی.ولی تعویض پلاک 67 تومن مسلمونتره. دفاتر ثبتی ها میکن از این مبلغ 350 تومن مالیاته و 250 فلانه ما فقط 100تومن عایدموم میشه.از طرفی راهنمایی رانندگی که این فتوا رو میدن مثلا اگه یه ماشین بره پارکینگ برگ سبز رو قبول نداره واسه آزادی ماشین
ایرانی
۱۷:۲۸ ۲۰ تير ۱۳۹۶
از عدالت بدور است که حق مردم را الکی بخورند
نیروی انتظامی به عنوان مامورین حکومتی وقتی سندی را تایید کردند باید برای همه محترم و کافی باشد
چرا ثبت اسناد کیسه برای جیب مردم می دوزند .
اخه بدبخت از مردم ما هم هست؟
مهدي
۱۵:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۶
برگ سبز خودرو
علي
۱۳:۱۲ ۲۰ تير ۱۳۹۶
سندمالكيت خودرو يا همان برگ سبز صادره از سوي نيروي انتظامي بهتر است چراكه وضعيت اصالت خودرو و صاحب خودرو بررسي ميشه و به خريدار جديد انتقال مالكيت صورت مي گيره
غلامرضافرجی
۰۶:۳۰ ۱۹ تير ۱۳۹۶
برگ سبز جلوی کلاه برداری را میگیرد.من یکبارسرهمین سندمحضرگیرکلاه بردارافتادم ده میلیون متضررشدم .اگربرگ سبزسند خودرومیشد ان زمان این اتفاق برام رخ نمیداد. برگ سبز بهتراست
مهدی
۰۱:۱۸ ۱۹ تير ۱۳۹۶
فقط برگ سبز....
محمود
۰۰:۱۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
برگ سبز
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
فقط برگ سبز
آخه دفترخونه چی از ماشین میفمه؟
محمد ظفر
۲۱:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
برگ سبز
حمید
۲۰:۲۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
فقط برگ سبز
behnam
۲۱:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
البته که برگ سبز.مردم وقتی از کارخانه خودرو میخرن مگه میرن ثبت اسناد ؟به نظر من مردم الکی برای خودشون هزینه اضافی در میارن و ثبت اسناد هم پول الکی از مردم میگره علاوه براین وقتمون روهم در دفتر خانه ها هدرمیدیم .
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
به نظر من هم برگ سبز.چون ماشین به هرعنوانی که بره پارکینگ پلیس فقط برگ سبز وکارت ماشین میخواد واسه آزادی خودرو از پارکینگ.بیمه ها هم فقط برگ سبز وکارت ماشین قبول دارن برای دریافت یا پرداخت خسارت.سند محضری قبلنا ارزش داشت که خودرو تعویض پلاک نمیشد یعنی خودرو با پلاک فروخته میشد.البته این نظر منه .مردم خودشون بهتر صلاحشونو میدونن
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
برگ سبز برگه مالکیت خودروست. تمام.
احمد
۰۳:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۵
برگه سبز
رضا سلامی
۲۲:۰۶ ۰۱ دی ۱۳۹۵
با سلام اقا به نظر من پلیس درست میگه وقتی شما برگ سبز یا همون سند خودرو تو دستت هست دلیلی نداره بری دفتر خانه هم ی وقت بذاری هم ی هزینه زیاد که جدیدا هم معلوم نیست این مبالغ زیادو از کجاشون و به چه صورت در میارن که گوش مردم رو ببرن از مردم زوری میخوان بگیرن معلوم نیست چخبره اصلا هرکی ی چیز میگه ولی خدایش و اگه میخوان قانون رو انجام بدن دیگه دفتر خانه لازم نیست وهمون برگ سبز باید قانون بشه که مالکیتو نشان میده و کافیه و اینقدر مردم رو اذیت نکنن و این پول زیاد هم تو این وضعیت مردم ازشون به زور نگیرن.ممنون
محمد
۱۰:۳۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۵
ب خدااااا برگ سبز کافیه ، اگه نخوان پول اضافه از مردم بگیرن
محسن
۲۲:۲۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۵
برگ سبز
آقا شما را به خدا ملت رو از هزينه هاي سنگين محضر نجات بدين،يه ماشين كه هزينه سند زدنش ميشه ٥٠٠ هزار تومن بعد از ١٠ بار نقل و انتقال ٥ميليون تومن دفتر خانه ها از اين ماشين پول در ميارن،ماشين چقد ميارزه ٧ ميليون
بهمن حسینی
۰۸:۳۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
برگ سبز
ياسر
۱۴:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
سلام برگ سبز کافي ميباشد
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
فقط برگ سبز.
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
بابا پلیس چیکارست؟ فقط دفترخونه
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
صد در صد فقط و فقط برگ سبز
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
اقا معلومه برگ سبز کجا یک وسیله دوتا سند میخوره
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
برگ سبزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
فقط برگ سبز کافی است .
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
بفکرجیب مردم باشین ازصبح تاشب بایه پرایدکهنه کارمیکنم واسه نون شبم موندم حالا چطوربرم هزینه سندماشینمو بدم بدادمابرسید
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
قطعا برگ سبر بهتره!
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
فقط برگه سبز قانونی شود
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
به نظرم برگ سبز و تعویض پلاک باید حذف بشه و سند محضری هم معتبره هم قانونی
ناشناس
۰۶:۵۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
برگ سبز راهور ناجا انتقال سند در دفترخانه فقط پرداخت پول اضافي است
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
باسلام ممنون از نظرسنجی.امیدوارم مسعولین ثبت به نظر مردم اهمیت دهند.منم فقط وفقط برگ سبز کافی است.
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
باسلام ممنون از نظرسنجی.امیدوارم مسعولین ثبت به نظر مردم اهمیت دهند.منم فقط وفقط برگ سبز کافی است.
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
سلام معلومه فقط برگ سبز! درود برناجا.ممنون
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافی در کافیست.
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز به نفع مردمه ودفترخانه ها پول زیادی میگیرن که به نفع مزثم نیسن
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز پلیس
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافیه
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
فقط و فقط برگ سبز
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
مردم عزیز حالا میدونستید که مراکز تعویض پلاک نباید اصلا پول بگیرد برای تعویض پلاکتون.
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز وسلام
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافیه دیگ
یعنی پلیس ما معتبر نیست :/
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز - خود اداره ثبت اسناد هم میدونه همون برگ سبز برای یک خودرو کافیه ،چه بسا که یه پول کلان به حساب اداره ثبت اسناد واریز میشه خوب از اون نمیتونن بگذرن ، بدبخت مردم
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
همه میدانیم که پلیس یک مرجع قانونی و حافظ امنیت و جان و مال مردم میباشد. مطمئنا" برگ سبز صادره از سوی پلیس به منزله سند خودرو میباشدو دفاتر ثبت اسناد فقط و فقط به خاطر جلوگیری از کاهش درامدهای هنگفت ونادرست خود از این راه، در کار و گفته های پلیس سنگ اندازی میکنند.از مردم تقاضامندم که جهت ثبت سند خودرو به دفترخانه ها مراجعه نکنند این دفتنر بیش از این پول مردم بیچاره را به نا حق به جیب نزنند.
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
برگه سبز سبز سبز سبز سبز .
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز..
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز..
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
من یکی از آشنایانم سر دفتر است و از همین سند زدن خودروها میلیاردر شده و البته نمایندگان جدید مجلس یازدهم باید برگ سبز را بعنوان سند خودرو قانونش کنند و تکلیف مردم را هم مشخص کنند .
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
سلام من خودم خودرو فروختم 7سال پلاکمو نمیده دو بار وکالت دادم پلاکمو نمی کنه به خریدار زنگ میزنم پشت تلفن پر وگری میکنه .برا توقیف خودرو هم مدارک ندارم کله مدارکمو خریدار گرفت . تعویض پلاک باید حذف بشه این مسخره بازیا چیه دیگه تکلیف مردمو روشن کنيد
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
برگه سبز خودش سنده این همه مخارج اضافه و دوندگی بیجا لازم نیست
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
اتفاقا بیشتر تخلفات در دفتر صورت می گیرد
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
به نظر من در بسیاری از دفترخانه ها که چندین مورد را خودم دیده و شنیده ام تخلف روی اسناد و مدارک خیلی بیشتره پس با این حساب برگ سبز معتبرتره.
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
فقط فقط برگ سبز
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز.
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
فقط سند سبز هم هزینه کمی دارد وهم وقت کمی می خواهد آنهایی که سند رسمی مطرح می کنند دلشان برای مردم نسوخته بلکه دلشان برای خودشان می سوزد ومی خواهند جیب مردم را خالی کنند . درود بر سردار مهری که باشجاعت تمام این موضوع را مطرح کردند. فقط سند سبز
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
ملزم کر ن مردم به حضور در دفترخانه برای تنظیم سند خودرو
در مخالفت آشکار با قوانین مسلم حقوقی وقطعا جهت تامین منافع بیشتر قشرخاص ومرفه سردفتران می باشد قطعا در دادگاه الهی کسانی که خلاف مصلحت و منفعت مردم به مصوبه مجلس رای مثبت دادند باید پاسخگوی ظلم خودشان‌ باشند.
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز معتبر و قانوی است. پس برگ سبز
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز بشه سند قطعی مالکیت وسیله دیگه نیازی به صرف وقت و هزینه اضافی برای مردم نیست.
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز خدایش اینها که میگن محضر استفاده خودشان در کار هست
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز خدایش اینها که میگن محضر استفاده خودشان در کار هست
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز پلیس
من یه خودرو 207 خریدم که از وسط نصف شده بود و من اینو نمیدونستم و دفترخونه گفته بود تمام پول رو باید پرداخت کنید و این مسیله فقط تو تعویض پلاک مشخص شد، من به عنوان یه دوست بهتون میگم که فقط به پلیس اعتماد داشته باشید ... من برای فروش یه لندکروز چرا باید چهار میلیون پول بدم ؟؟؟؟
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
با توجه به دقت و اشراف كامل نيروى انتظامى(راهور)برگ سبز كافى است
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز بهتره ، اصالت خودرو که مشخص میشه ، فروشنده و خریدار هم هست . پس چه لزومی داره که باز پول گذاف داده بشه محضر. کاشکی یکم به فکر مردم بودن
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
ازنظرمن برگ سبز خودرو معتبر تر هست چراکه کار کارشناسی وتعیین اصالت خودرو وصدور برگ نقل وانتقال وبرگ سبز مالکیت خودرو توسط نیروی انتظامی وکارشناسهای آنها با حضور خریدار و فروشنده انجام میشه درصورتی که دفاتر اسناد رسمی بدون هیچگونه کار خاصی هزینه های گزافی به مردم تحمیل میکنه
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
فقط برگ سبز ناجا . بخاطر اینکه این همه ثبت اسناد می گوید محضر اعتبار دارد چون سند رسمی است چرا مراجع قضایی برای ضمانت و یا کارهای ضمانتی سایر ارگانهای دولتی هیچ ارزشی برای سند خودرو قائل نیستن و انرا قبول ندارند چون در ایران بیشترین کار مردم خرید و دلالی خودرو است و بیشترین فایده برای اداره ثبت اسناد است و آنها فقط بخاطر درامد بالای ان است که می گویند ثبت اسناد
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز ؛
مافیای دفتر داران با پول بر نظر مردم بدبخت چیره می شوند.
خدا جای حق نشسته؛ از گلوتون پایین نره به حق پنج تن آل عبا
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کافیه
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز کفایت می کنه
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
برگ سبز